برای تحقیق درباره حادثه هواپیمای اوکراینی

ایکائو کارشناسان فنی خود را به تهران اعزام می‌کند

    کد خبر :673953

سازمان ناظر بین المللی هوانوردی غیرنظامی «ایکائو» اعلام کرد کارشناسان فنی خود را برای کمک به روند تحقیقات درباره حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی به ایران اعزام می‌کند.

به گزارش تارنمای دویچه وله آلمان، سازمان بین المللی ایکائو مستقر در کانادا ضمن اعلام این خبر افزود به تیمهای مختلف کارشناسی از جمله کارشناسانی از شرکت بوئینگ و اوکراین ملحق خواهد شد.

این رسانه افزود: ایکائو به طور معمول، مستقیما در تحقیقات شرکت ندارد اما نقش مشاور را ایفا می کند.

یکی از وظایف اصلی ایکائو تضمین انجام تحقیقات مطابق با استانداردهای هوانوردی غیرنظامی بین المللی است. مسئولان این سازمان می گویند محفلی برای همکاری در همه زمینه های هوانوردی غیرنظامی برای ۱۹۳ کشور عضو است.

ایکائو یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است که ماموریت هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در جهان را برعهده دارد. مقر این سازمان که بر اساس کنوانسیون شیکاگو ایجاد شده و بسیاری از کشورها عضو آن هستند مونترال کانادا است.

ایران از این سازمان ناظر بین المللی دعوت کرده کارشناسان خود را برای انجام تحقیقات درباره این هواپیما اعزام کند تا توصیه های کارشناسی در تایید تحقیقات درباره حادثه هواپیمای اوکراینی نزدیک تهران ارائه دهند.

به گزارش ایرنا،یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

صبح شنبه (۲۱دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید