این پارک با بیشتر پارک‌های ایران فرق می‌کند

    کد خبر :489115
آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: اولین شهربازی تخصصی دانش آموزان با نیازهای ویژه بر پایه پردازش حسی در بجنورد به بهره برداری رسید.

علی متقیان  با اشاره به این‌که ساخت این شهربازی حدود دو ماه زمان برده است، اضافه کرد: مساحت این شهربازی ۱۰۰ متر مربع است که اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای این شهربازی هزینه شده است.

وی با بیان این‌که ۵۰۰ دانش آموز می‌توانند از این شهربازی استفاده کنند، اضافه کرد: ۱۳۰۰ دانش آموز استثنایی در استان وجود دارد که ۵۰۰ دانش آموز در بجنورد هستند و در حال حاضر این شهربازی در بجنورد به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: ۶۵ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی در استان وجود دارد که نیاز است این شهربازی برای تمام مدارس معین در استان راه اندازی شود.

وی با بیان این‌که تجهیزاتی که در این شهربازی به کار گرفته شده است ادغامی از وسایل شهربازی بچه‌های معمولی است، بیان کرد: تجهیزات بر اساس پرداختن به حس لامسه، حس تعادل و حس عمقی طراحی شده است و در کنار این حس‌ها تجهیزاتی برای تقویت عضلات این کودکان در نظر گرفته شده است.

متقیان با اشاره به این‌که از این شهربازی بچه‌های عادی نیز می‌توانند استفاده کنند، ادامه داد: این شهربازی برگرفته از مدل درمانی شناختی ویلیام است که برای تمام بچه‌ها قابل استفاده است و موجب تقویت حس‌های دانش آموزان می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در رابطه با اعتبار مورد نظر برای ساخت این شهربازی در دیگر مدارس معین استان، بیان کرد: ۱۶ مرکز معین در استان وجود دارد که برای ساخت این شهربازی در این ۱۶ مدرسه اعتباری بیش از یک میلیارد تومان نیاز است.

به گفته وی، استفاده از این مدل درمانی برای دانش آموزان لذت بخش و تأثیر آن در توانبخشی به اثبات رسیده است و در درازمدت موجب تعدیل حس دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان اوتیسم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید