جدیدترین اخبار
4 آذر 1400 ساعت 15:19 سبک زندگی کد خبر :864828
برای چاپ کلیک کنید

این ویتامین‌ را بعد از ۴۰ سالگی حتما بخورید

این ویتامین‌ را بعد از ۴۰ سالگی حتما بخورید

با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود و نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش می‌یابد.

یکی از بهترین گام‌ها برای حفظ سلامت و اجتناب از این بیماری‌ها، دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب است. منابع غذایی بهترین راه برای به دست آوردن فواید ویتامین‌ها هستند، اما اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید و یا در معرض ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن هستید، نیاز به دریافت مکمل‌های غذایی خواهید داشت. البته برای دریافت این مکمل‌ها نیاز به مشورت با پزشکتان دارید:

ویتامین ب ۱۲:

در ۴۰ سالگی به بعد برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد عادی خون نیاز به دریافت ویتامین ب ۱۲ خواهید داشت. با افزایش سن جذب ویتامین ب ۱۲ سخت جذب بدن می‌شود، زیرا سطح اسید معده کاهش می‌یابد. بین ۴۰ تا ۵۰ سال بهترین رده سنی برای تامین ویتامین ۱۲ از طریق قرص و مولتی ویتامین است. این ویتامین را می‌توانید به میزان ۲.۴ میلی‌گرم در روز استفاده کنید. اصلا نگران مصرف بیش از اندازه آن نباشید، چون این ویتامین محلول در آب است و هرچه بدنتان نیاز نداشته باشد دفع خواهد کرد. ویتامین ب ۱۲ در گوشت و محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ وجود دارد.

کلسیم:

خطر شکستگی استخوان‌ها در مردان و زنان بالای ۵۰ سال شدت می‌یابد. استخوان‌های شما این ماده معدنی را تا قبل از ۳۰ سالگی جذب می‌کند. کلسیم در حفظ سلامت استخوان‌ها و سایر فعالیت‌های اساسی بدن از جمله انقباض عضلانی، عملکرد عصب و قلب و سایر واکنش‌های بیوشیمیایی مورد نیاز است. البته با گذر از ۴۰ سالگی نیاز نیست که کلسیم بیش از حد مصرف کنید بلکه این کار خطر ابتلا به مشکلات قلبی را تشدید می‌کند. میزان نیاز زنان ۴۰ تا ۵۰ سال به کلسیم ۱۲۰۰ میلی گرم است. لبنیات، ماهی ساردین، کلم بروکلی، بادام، اسفناج و … منابع سرشار از کلسیم هستند.

ویتامین دی:

کمبود ویتامین دی با ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، ام اس، سرطان‌های سینه و کولورکتال مرتبط است. علاوه بر این، کمبود ویتامین دی، جذب کلسیم را دچار اختلال می‌کند. ماهی، غلات غنی شده و لبنیات، منابع سرشار از ویتامین دی هستند با این حال شما برای جذب ویتامین دی از طریق پوست، نیاز به قرار گیری در معرض نور مستقیم خورشید نیز دارید.

طبق توصیه‌های بین المللی زنان بالای ۵۰ سال نیاز به دریافت حداقل ۸۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی دارند. با این حال دریافت این ویتامین تا ۴۰۰۰ واحد بین المللی در روز باعث آسیب نمی‌شود. اگر شما جزو کسانی هستید که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار ندارید، طبق تجویز پزشک شاید نیاز به دریافت مکمل ویتامین دی ۳ داشته باشید.

منیزیم:

عملکرد کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است و این امری مهم برای زنان ۴۰ سال به بالا محسوب می‌شود، چون بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود منیزیم با بیماری‌های قلبی، دیابت و التهاب ارتباط دارد. علاوه بر این، منیزیم به جذب کلسیم کمک می‌کند و نقش مهمی در عملکرد عضله عصب، قلب و همچنین کنترل قند خون دارد. سبزیجات تیره رنگ، لوبیا و سویا، آجیل، و آووکادو از منابع غنی از منیزیم هستند. زنان ۴۰ سال به بالا نیاز به حداقل ۳۲۰ میلی‌گرم منیزیم در روز دارند.

پتاسیم:

نقش اصلی پتاسیم در تنظیم فشار خون است. میانگین مصرف پتاسیم مورد نیاز بدن زنان پس از یائسگی ۲ گرم در روز توصیه شده است تا خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. مصرف بیش از حد پتاسیم برای قلب و آریتمی‌های قلبی و دستگاه گوارش مضر است. از بین غذاها، موز، سیب زمینی شیرین، برگ چغندر، عدس و لوبیا سرشار از پتاسیم هستند.

امگا ۳:

تمامی تغییراتی که بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند را از بین می‌برد، خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون بیماری‌های قلبی، فشار خون پایین را کاهش داده و برای حافظه و تنظیم کلسترول نیز مفید است. تحقیقات نشان داده کسانی که امگا ۳ خونشان زیاد است مغز بزرگتری دارند؛ و حافظه آن‌ها نیز نسبت به دیگران قوی‌تر است. در غذاها نیز ماهی، گردو، بذر کتان و سبزیجات سرشار از امگا ۳ هستند. میزان مصرف آن برای افراد سالم ۵۰۰ میلی گرم، برای افراد مبتلا به بیماری قلبی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم و برای کسانی که تری گلیسیرید بالایی دارند ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم است.

پروبیوتیک‌ها:

پروبیوتیک‌ها، مواد معدنی یا ویتامین نیستند، اما مصرف آن‌ها برای زنان ۴۰ ساله به بالا ضروری است. پروبیوتیک‌ها منجر به حفظ سلامت روده‌ها و حفظ وزن در محدوده سالم می‌شوند. مصرف آن‌ها حتی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی می‌شود. پروبیوتیک‌ها در محصولات لبنی مانند کفیر و ماست و سایر محصولات تخمیر شده وجود دارند.

اقتصادنیوز

روی خط خبر

  • یخ‌زدگی عکاس معروف فرانسوی
  • دستمزد کارگران روز‌های پایانی سال اعلام می‌شود؟
  • احتمال حبس ۲۰ ساله برای شهروند انگلیسی به بهانه نقض تحریم‌های ایران
  • قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی
  • روسیه: نیروهای خارجی غیرقانونی فوراً از سوریه بروند بیرون
  • آماده‌باش نیروهای آمریکایی در امارات
  • جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • دو شهر دیگر هم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند
  • آمریکا دست به دامن چین شد
  • اُمیکرون؛ سویه غالب کرونا در ایران
  • بانک مرکزی: پول جدید ایران به‌ زودی در دسترس مردم قرار می‌گیرد
  • ایران و آمریکا در آستانه یک توافق قرار گرفتند
  • ۱۰ هزار دانش آموز ایرانی در ۱۰۰ مدرسه خارج از کشور تحصیل می‌کنند
  • وزیر ورزش: پاداش ملی پوشان فوتبال پرداخت شد
  • آینده در گرو تلاقی متاورس و صنعت
  • هشدار هواشناسی؛ یخ زدگی و کولاک در چند استان‌
  • رئیسی در دیدار با وزیر خارجه قطر: اولویت سیاست خارجی ایران توسعه همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است
  • دادستان کل کشور: کلید حل مشکل بورس در دست وزیر امور اقتصادی و دارایی است
  • جاده کرج – چالوس بسته شد
  • استعفای سرمربی پرسپولیس پذیرفته نشد
  • تبریک رئیس جمهور در پی پیروزی تیم ملی فوتبال
  • ایران عراق را برد و به جام جهانی صعود کرد
  • تجمع اعتراضی سهامداران مقابل سازمان برنامه و بودجه/تصاویر
  • تلاش منافقان برای خرابکاری در صداوسیما / شبکه یک هک شد
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده فقط در چند ساعت
  • کشف انبار بزرگ سیگار و تنباکوی فاسد در قلب تهران
  • ایرج طهماسب با عروسک‌های جدید بازمی‌گردد
  • توقیف ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آب‌های خلیج فارس
  • لغو محدودیت سفر به انگلیس برای ایرانی‌های واکسینه‌شده
  • محمد بن سلمان به دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است