این نوشیدنی خون داخل رگ‌هایتان را تصفیه می‌کند

    کد خبر :714607

محسن پویان اظهار کرد: گیاه به لیمو در چای برای خوشبو شدن و خوش عطر شدن استفاده می‌شود و علاوه بر آن دمنوش آن نیز بسیار مفید است.وی با بیان اینکه به لیمو عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از مهم‌ترین مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن است، افزود: مصرف دمنوش به لیمو از بدن سم زدایی می‌کند و در تصفیه خون نقش دارد.

این پژوهشگر با بیان اینکه سمومی که در اثر مواد غذایی وارد کبد می‌شوند، با مصرف به لیمو تصفیه می‌شود، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم که روزه، سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، روزه‌داری باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و مصرف گیاه‌هایی مانند به لیمو نیز به تقویت آن کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز،پویان ادامه داد: این گیاه ترمیم‌کننده، ضدالتهاب و ضداسترس بوده و مصرف آن در ماه رمضان در افطار یا سحر بسیار توصیه شده است.وی با بیان اینکه این گیاه خاصیت ضد تشویش دارد و آرام‌بخش بوده، خاطرنشان کرد: گل و برگ گیاه به‌لیمو به صورت دم کرده یا چای گیاهی آرام بخش اعصاب ضد اسپاسم تب بر و ضد نفخ است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: برای تهیه دم کرده از پنج گرم برگ و گل گیاه در یک لیوان آب استفاده می‌شود و از این دم کرده باید روزی ۳ بار مصرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید