ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

    کد خبر :959935
ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

با فروش ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا، ارزش سهام این شرکت به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسیده است.

مستندات مربوط به کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده از فروش ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر می‌دهد. حالا ارزش سهام تسلا به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال از نوامبر ۲۰۲۱، بیش از ۳۹ میلیارد دلار از سهام این شرکت فروخته شده است. چند روز قبل با کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک با سرمایه ۱۸۱.۳ میلیارد دلاری، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و براساس فهرست میلیاردرهای فوربس، وی در رتبه دوم قرار گرفت و جایگاهش را به برنار آرنو داد. با کاهش قیمت سهام تسلا انتظار می‌رفت که وضعیت ایلان ماسک در رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان تغییر کند.

ایلان ماسک آخرین بار و در ماه نوامبر، مستندات مربوط به فروش سهام تسلا به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار را در کمیسیون SEC ثبت کرد. قبل از آن تاریخ نیز وی ۸.۴ میلیارد دلار در ماه آوریل و ۶.۹ میلیارد دلار در ماه آگوست فروخت و حالا فروش ۳.۵۸ میلیارد دیگر از سهام تسلا مطرح شده است.

ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک، خرید توییتر و افت ارزش سهام تسلا

ایلان ماسک پس از بستن قرارداد خرید توییتر در ۲۸ اکتبر، مسیر جدیدی را آغاز کرده است. بعد از تصدی مدیرعاملی توییتر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی تصمیم گرفتند تبلیغات را در شبکه اجتماعی توییتر متوقف کنند. در ماه نوامبر، بازدید از تبلیغات توییتر نسبت به مدت مشابه سال قبل حتی تا ۸۵ درصد کاهش پیدا کرد. این در حالی است که توییتر در آخرین سال فعالیت خود به عنوان یک شرکت عمومی، ۸۹ درصد درآمدش را از تبلیغات کسب می‌کند.

توییتر پیشتر مجبور شده بود تعدادی از کارمندان خود را تعدیل کند. حتی پرداخت اجاره بهای برخی دفاتر توییترمتوقف شده است. ایلان ماسک اغلب از حساب توییتر خود برای جذب سرمایه استفاده می‌کند و سرمایه‌گذاران به او در ارتباط باشند. در سال ۲۰۱۸، ایلان ماسک راه‌هایی را برای برقراری ارتباط و طرح سوالات در دسترس سرمایه‌گذاران قرار داد.

باید دید ایلان ماسک چه مسیری را طی می‌کند تا بتواند جایگاه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان برای همیشه حفظ کند.

دیجیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید