ایلان ماسک به اوکراین سفر می‌کند

    کد خبر :893165
ایلان ماسک به اوکراین سفر می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس صحبت و از او برای دیدار پس از جنگ دعوت کرد.

زلنسکی مدت کوتاهی پس از اینکه اوکراین اعلام کرد که هفته آینده پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیشتری را برای شهرهای ویران شده از این شرکت دریافت خواهد کرد، ویدئویی از این تماس را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

او در این ویدئو به ماسک می‌گوید: «پس اگر وقت دارید، بعد از جنگ خوشحال می‌شویم که اینجا تشریف بیاورید. من شما را دعوت می‌کنم.»

ایلان ماسک نیز پاسخ داد: «به نظر خوب است. مشتاقانه منتظر این دیدار هستم.»

ماسک جمعه شب در توییتی مدعی شد که مقامات دولتی خارجی از شرکت اینترنتی ماهواره‌ای او استارلینک خواسته‌اند که پس از حمله به اوکراین، منابع خبری روسیه را مسدود کند.

مدیرعامل استارت‌آپ فضایی اسپیس‌ایکس در این توییت نوشت: «ما این کار را نمی‌کنیم، مگر اینکه به زور اسلحه استفاده باشد. متاسفم که یک مطلق‌گرا در آزادی بیان هستم.»

چندی پیش، ماسک در واکنش به درخواست معاون نخست‌وزیر اوکراین در میان ترس از قطع دسترسی اوکراینی‌ها به اینترنت اگر روسیه به حملات خود به زیرساخت‌های ارتباطی ادامه دهد، کامیونی از آنتن‌های استارلینک که می‌تواند برای اتصال به سرویس اینترنت ماهواره‌ای این شرکت استفاده شود، به اوکراین فرستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، البته مشخص نشده که او چه تعداد از این پایانه‌ها برای اوکراین ارسال کرده و وضعیت آنها اکنون چگونه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید