ایتالیایی‌ها خریدار اجناس ایرانی؛ یک میلیارد دلار مبادله تجاری تهران و رُم

    کد خبر :723772

احمد پور فلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران ایتالیا در خصوص وضعیت مبادلات تجاری اتاق بازرگانی ایران با ایتالیا، بیان کرد: وضعیت ارتباطی با ایتالیا تحت تاثیر تحریم ها و کرونا مانند سایر روابط تجاری نیست و آمار روند مطلوب تری را برای مبادلات این دو کشور نشان می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران با شریک تجاری خود( ایتالیا) بالغ بر یک میلیارد دلار است. خوشبختانه تراز تجاری مثبتی در تعاملات ما مشهود است، این تراز نه تنها در حال حاضر بلکه از گذشته ها نیز مثبت بوده است، به طوری که هم اکنون ایتالیا بیشتر از ما جنس می خرد تا بفروشد.

پورفلاح بیان کرد: هنوز اتاق مشترک در رُم داریم و سعی کرده ایم روابط حفظ شود. بیشترین تعاملی که با ایتالیا داریم در زمینه اخذ اطلاعاتی در زمینه بهبود فرآیند تولیدی بنگاه های کوچک و متوسط است، ۹۰ درصد شرکت های ایتالیایی تجربه خوبی در زمینه SME دارند.

او ادامه داد: در زمینه اصلاح مقررات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر داریم تا مواردی متعددی همچون فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بازار SME، سقف و کف‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها برای ورود به بازار، نحوه ورود سرمایه‌گذاران اصلاح شود، ضمن آنکه در تلاشیم تا بتوانیم ارتباط قوی تر از گذشته نیز میان بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌نفع و تنظیم‌گر این نوع شرکت‌ها برقرار کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه جذب گردشگری و توریسم با ایتالیایی ها تعاملات مثبتی انجام شده است. این کشور زیرساخت تعالات بسیاری از صنایع مانند فولاد، لوازم خانگی، چرم، کفش و پتروشیمی را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ایتالیا تشریح کرد: کماکان اتاق بازرگانی ایران با اتاق ایتالیا ارتباطات مثبتی در زمینه گرفتن ویزا دارد که این ارتباطات اقتصادی مثبت می تواند روی ارتباطات سیاسی نیز تاثیر گذار باشد.

منبع:جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید