اگر سفر‌ها به حداقل نرسد کرونا شدت می‌گیرد

    کد خبر :742108

 مینو محرز کارشناس سازمان جهانی بهداشت و عضو کمیته ملی مقابله با کرونا ایران گلایه کرد که در روز‌های اخیر و به دلیل تعطیلات ماه محرم بسیاری از شهروندان سفر را به در خانه ماندن ترجیح داده‌اند.

محرز گفت: در آینده نزدیک به دلیل سفر‌های زیاد در این روز‌ها شاهد افزایش و شدت گرفتن موج کرونا در کشور هستیم.

افزایش هشدار‌ها و نگرانی‌ها درباره شدت گرفتن شیوع کرونا به خاطر سفر در حالی است که در روز‌های گذشته میزان موارد ابتلا و مرگ در ارتباط با بیماری کووید۱۹ در ایران اندکی نزولی شده است.

گفتنی است؛ به دلیل تعطیلی روز‌های شنبه و یک‌شنبه، از روز پنج‌شنبه سیل مسافران به سوی شهر‌های شمالی سرازیر شد. از مناطق شمالی ایران دو استان مازندران و گیلان به لحاظ شدت شیوع کرونا در وضعیت قرمز و استان گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه روز پنج‌شنبه ستاد استانی فرماندهی مدیریت و کنترل کرونا گفت با وجود کاهش ۲ درصدی مرگ و میر بر اثر بیماری کووید۱۹ در موج دوم شیوع ویروس، وضعیت بسیاری از شهرستان‌های مازندران قرمز است و این وضعیت در برخی شهرستان‌ها مانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.

بر همین اساس شماری از مسئولان محلی و برخی از نمایندگان شهر‌های شمال در مجلس شورای اسلامی در روز‌های گذشته نسبت به سفر به استان‌های شمالی هشدار داده‌اند و از مردم خواسته‌ند از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید