گزارش قوه قضاییه از سومین دادگاه معاون اجرایی سابق قوه قضاییه

اکبر طبری: اتهام پولشویی را قبول ندارم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶
    کد خبر :722675

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه سومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر امروز (یکشنبه بیست و پنجم خرداد ماه) برگزار شد.

این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران و به ریاست قاضی بابایی رسیدگی می‌شود.

طبری متهم ردیف اول پرونده با دریافت رشوه از سایر متهمان دست به اقدامات ناصواب بسیاری زده است و در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی نقشی اساسی داشته است.

در جلسه اول رسیدگی به پرونده رسول قهرمانی نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و در جلسه دوم متهم طبری دفاعیات خود را ارائه کرد.

تعدادی از متهمان این پرونده متواری هستند که البته به گفته سخنگوی دستگاه قضا یکی از این متهمان به نام غلامرضا منصوری قاضی سابق اجرای احکام لواسان در رومانی بازداشت شده است.

در ابتدای جلسه، قاضی بابایی رئیس دادگاه ضمن اعلام برگزاری جلسه دادگاه به صورت علنی از متهم طبری خواست در جایگاه حاضر شود.

متهم طبری گفت: مطالب خود را در جلسه قبل گفته‌ام و وکیلم باقی مباحث را بیان می‌کند.

قاضی بابایی گفت: امروز دفاعیات وکیل شما نیز استماع می‌شود، یکی از اتهامات شما در اراضی کلاک، پولشویی از طریق ۴۲ میلیارد ریال به آقای مشایخ برای خرید سهام است، آیا قبول دارید؟

متهم مدعی شد: خیر، قبول ندارم و تکذیب می‌کنم.

قاضی بابایی بیان کرد: این ادعای شماست، چرا که صندوق امانات که اسناد داخل آن بوده باز و صورتجلسه شده و در پرونده موجود است.

متهم طبری مدعی شد: طی ۱۰ سال گذشته وجوهی بین من و مشایخ تبادل شده که مربوط به کار‌های ساخت و ساز است، مشایخ هیچ پرونده‌ای در دادگستری نداشته و ادعایی نیز درباره لواسان ندارد، در مورد وکالت سهام هم بی‌خبرم.

نماینده دادستان در ادامه پاسخ داد: کدام منطق اقتصادی این حجم سهم را به نام شخص دیگری بدون اطلاع وی می‌زند؟!

در ادامه جلسه رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به صحبت‌های متهم در جلسه گذشته گفت: آقای طبری می‌فرماید که قرارداد در صندوق بوده است، اما صندوق شکسته است و برای من جای سوال است که چرا وکیل آقای طبری هم خارج از شئون وکالت صحبت می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: صندوق مسئول دارد و با حضور نماینده بانک صندوق باز می‌شود. اصلا فرض بر داشتن قرارداد، اما آن کدام قرارداد است که یک نفر کارمند دولتی که باید وقتش را در قوه قضاییه بگذراند از سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد داشته باشد، این مبلغ در آن سال با سود متعارف بانکی هم، هم اکنون نجومی شده است.

وی افزود: دومین رشوه طبری ملک کریمخان و سومین رشوه او واحد اداری سانا است که اکنون متری ۵۰ میلیون تومان است. کدام قرارداد داشته است؟ زمین مشجر لواسان اکنون ۲۰ میلیارد تومان است، کدام قرارداد این مقدار سود داشته است.

این خبر تکمیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید