اپل پرفروش ترین برند گوشی در اوایل 2022/کوپرتینویی ها همچنان در صدر

    کد خبر :906585

موسسه معتبر Canalys، بررسی آمار فروش گوشی‎های هوشمند در سراسر دنیا طی سه ماه گذشته را منتشر کرده که طی آن تنها یک شرکت موفق به افزایش رشد فروش و کسب اعداد مثبت در مقایسه با سال گذشته شده است.

بازتاب -بررسی آمار فروش گوشی‎‌های هوشمند طی دوره‎های مختلف می‎تواند دید خوبی از عملکرد شرکت‎ها طی بازه‎‌های زمانی مختلف به دست آورد. در همین زمینه بنابر آمار منتشر شده توسط موسسه معتبر تحلیل اقتصادی Canalys، طی آمار ثبت شده برای فروش گوشی‎‌های هوشمند طی سه ماهه ابتدایی سال 2022 تنها شرکت اپل موفق به ثبت آمار مثبت فروش شده و باقی شرکت‌‎های بزرگ فعال در این حوزه همگی اعدادی منفی و کاهش فروش را نسبت به سه ماهه اول سال 2021 ثبت کرده‎‌اند.

همانطور که در بررسی گزارش عملکرد کلی شرکت اپل در سال 2022 با شما دوستان صحبت کردیم، به نظر امسال در حال سپری شدن به بهترین شکل برای ساکنان کوپرتینو است و این شرکت یکی پس از دیگری رکوردهای خود را می‌شکند و میزان درآمد حاصل از فروش گوشی‎های آیفون شرکت در بازه سه ماهه ابتدایی سال نیز به تبع آن 5.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

البته موسسه کانالیس در بررسی خود اعلام کرده که فارغ از مبلغ ارزش محصولات فروخته شده، میزان فروش آیفون در این بازه زمانی به نسبت سال گذشته رشدی 8 درصدی را نشان داده و به رقم 56.5 میلیون دستگاه رسیده است.

طبق این آمار، در سه ماهه اول سال 2022 در سراسر دنیا تعداد 311.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته که نسبت به سال گذشته افولی 11 درصدی را نشان می‌دهد. شرکت سامسونگ همچنان با فروش 73.7 میلیون دستگاه در بازار، با وجود افت 4 درصدی فروش، رتبه اول را از حیث تعداد دستگاه فروخته شده به خود اختصاص داده است.

در همین زمینه اپل با عملکرد عالی سری آیفون 13 موفق شده تنها ثبت کننده آمار مثبت بازار باشد. دیگر شرکن‌های فعال در بازار شامل شیائومی، اوپو، ویوو و شرکت‎های کمتر شناخته شده جهانی نیز همگی کاهش فروش‌هایی بسیار ملموس و دو رقمی را به ثبت رسانده‌‎اند.

نکته مهم دیگر در این آمار آن است که اپل با معیار «مبلغ متوسط فروش» 895 دلار، بیشترین سود بازار را از آن خود کرده و در این زمینه دیگر شرکت‌‎های فعال در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند حتی به گرد پای طراحان گوشی کالیفرنیایی هم نمی‌رسند.

فعالیت سامسونگ اما محدود به بازه خاص قیمتی نبوده و این شرکت تناسب مشخصی در همه رده‌های قیمتی را به ثبت رسانده است. دیگر شرکت‌های چینی که عمده تولیدکننده گوشی‌های ارزان قیمت هستند در مقابل با وجود فروش همچنان بالای خود، سود چندان بالایی در مقایسه با اپل از این بازار کسب نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید