اپل تعداد زیادی نمایشگر تاشدنی سامسونگ سفارش داده است

    کد خبر :745177

از مدت‌ها پیش در شایعات مختلف به آیفون تاشدنی پرداخته می‌شود، اما به‌جز چند تصویر مفهومی و پتنت‌های اپل ثبت کرد، اطلاعات بیش‌تری دردسترس نیست. ‌حال به‌نظر می‌رسد که اوضاع به‌زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد. Ice Universe، یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری با انتشار پستی جدید در شبکه‌ی اجتماعی ویبو مدعی شد سامسونگ به‌دنبال درخواست رسمی اپل، در پی تأمین نمونه‌هایی از صفحه‌نمایش تاشدنی و تحویل آن‌ها به شرکت کوپرتینویی است. احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور از این نمایشگرهای تاشدنی در مدل ویژه‌ای از گوشی‌های سری آیفون استفاده خواهد شد.

Ice Universe از سفارش «تعداد زیادی» صفحه‌نمایش توسط اپل خبر می‌دهد. این نمونه‌ها به‌منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند تولید شده‌اند و ظاهرا سامسونگ به‌مدت یک نمایشگرهای موردبحث را برای اپل تأمین خواهد کرد. Ice Universe در پست جدید خود روی این موضوع تأکید می‌کند که فرایند تولید نمایشگرهای یادشده به‌شکلی فوری در حال انجام است؛ موضوعی که به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد سامسونگ به‌زودی فرایند تحویل نمایشگر را به اپل آغاز می‌کند.

سال گذشته‌ در گزارشی غیررسمی اعلام شد سامسونگ فرایند ارائه‌ی فناوری نمایشگرهای تاشدنی خود را به شرکت‌های دیگر آغاز کرده است که در بین آن‌ها نام اپل هم به‌چشم می‌خورد. افشاگران در آن زمان گفتند سامسونگ با انجام این کار امیدوار است سفارش رسمی شرکت‌ها را دریافت کند.

Ice Universe به‌طور ضمنی می‌گوید اپل حدودا یک سال روی نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگرهای تاشدنی سامسونگ آزمایش انجام داد و اکنون که از کیفیت آن‌ها مطمئن شده است، قصد دارد به‌شکلی جدی‌تر تولید گوشی تاشدنی را با نمایشگر ساخت سامسونگ پیگیری کند. برخی از منابع مدتی پیش مدعی شدند که نخستین آیفون تاشدنی ممکن است سال آینده از راه برسد.

سامسونگ از سال‌ها پیش یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان اپل به‌حساب می‌آید و نمایشگر OLED دراختیار این شرکت برای گوشی‌های آیفون قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد خودش را به اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی نمایشگرهای تاشدنی در دنیا تبدیل کند. بنابه‌گفته‌ی افشاگران، سامسونگ با درنظرگرفتن میزان تقاضا،‌ ممکن است تعداد نمایشگرهای تاشدنی تولیدشده در طول هر سال را به ۱۰ میلیون واحد افزایش دهد.

از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی درباره‌ی تلاش اپل برای تولید آیفون تاشدنی به‌گوش می‌رسند. اپل حتی پتنتی نیز برای آیفون تاشدنی ثبت کرد. براساس پاره‌ای از شایعه‌ها، اپل شاید برای ساخت آیفون تاشدنی با ال‌جی همکاری کند. انتشار گزارش جدید Ice Universe و تأکید روی همکاری بین اپل و سامسونگ، باری دیگر نشان می‌دهد که کوپرتینونشین‌ها با جدیت درحال کار روی آیفون تاشدنی هستند. بازار گوشی‌های تاشدنی هنوز به‌بلوغ کامل نرسیده، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که اپل نیز کم‌کم به‌فکر ورود جدی به آن افتاده است.

درحال‌حاضر اطلاعات بسیاری کمی درباره‌ی آیفون تاشدنی در دست داریم؛ بااین‌حال ظاهرا گوشی تاشدنی اپل فرم فاکتوری مشابه گلکسی Z فلیپ سامسونگ خواهد داشت. حتی ممکن است اپل درنهایت به استفاده از فرم فاکتور گلکسی Z فولد ۲ روی بیاورد. در هر دو گوشی موردبحث از صفحه‌نمایشی با شیشه‌ی فوق باریک (UTG) استفاده می‌شود.

به گزارش زومیت،جان پراسر یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی محصولات اپل، مدتی پیش در توییتی نوشت آیفون تاشدنی اپل را نمی‌توان دستگاهی تاشدنی خطاب کرد. طبق گفته‌ی پراسر، نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون تاشدنی شامل دو نمایشگر مجزا با یک لولا است (دستگاهی نظیر سرفیس دوئو) و لبه‌هایی مدور از جنس فولاد ضدزنگ دارد. ظاهرا نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون تاشدنی هیچ‌گونه بریدگی (ناچ) ندارد و در بخش بالایی صفحه‌نمایش خارجی که مجهز به فیس ID است، حاشیه‌ای اندک به‌چشم می‌خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید