اپل احتمالا در ساخت خودرو از کیا کمک خواهد گرفت

    کد خبر :782727

سال‌هاست که شایعه می‌شود اپل در حال توسعه اتومبیل الکتریکی است و این کمپانی برجسته کوپرتینویی در نظر دارد با عرضه خودرو، در این صنعت نیز خودی نشان دهد. البته با آن که شایعات مختلفی طی سال‌های گذشته به گوش رسیده، اما تاکنون هیچ تاییدی از سوی اپل صورت نگرفت.  بنابراین دقیقا مطلع نیستیم در چه تاریخی باید شاهد معرفی این اتومبیل الکتریکی باشیم.

 «بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– به تازگی وب سایت بلومبرگ گزارش داده که اپل در نظر دارد برای توسعه اتومبیل خود از شرکت کیا موتورز کره جنوبی کمک گیرد. بلومبرگ دقیقا اعلام نمود که اپل با کیا توافق‌هایی در این زمینه انجام داده و احتمالا با گزارش نهایی رو به رو هستیم. ما قبلاً گزارش داده بودیم كه این شركت در حال مذاكره با هیوندای موتورز است، اما شركت کوپرتینویی چندان تمایل ندارد تا به  به یك ODM دیگر مانند Foxconn دست پیدا کند.

بنابراین عجیب نیست تغییری تصمیمی گرفته و برنامه خود را متفاوت سازد. گفته می‌شود این اتومبیل ها در ایالات متحده آمریکا در Kia Georgia، ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند. تاسیسات، با شروع تولید در سال 2024، یک بازه زمانی تسریع شده برای پروژه بوده، که اخیراً انتظار می‌رفت فقط در سال 2027 نتیجه دهد. به جای تمرکز بر روی فناوری اساسی، اپل اکنون بیشتر به جنبه‌های طراحی ظاهری و سرگرمی یک وسیله نقلیه توجه دارد. گزارش شده است که اپل قصد دارد “فضای داخلی اتومبیل را برای آینده‌ای که در آن مردم منفعلانه سوار می‌شوند تا اینکه هدایت کنند” دوباره تصور کند، تیم پروژه اتومبیل اپل تایتان گفته می‌شود در این بخش مهندسان سابق تسلا هستند.

گفته می شود که هدف اولیه برای تولید 100000 اتومبیل در سال است که ورودی بسیار بزرگی به بازار نوپا است. این گزارش حاکی از آن بوده که معامله ممکن است از هفدهم فوریه امضا شود. کیا در واقع یکی از رهبران بازار اتومبیل EV است که از کراس‌اوورهای e-Niro و e-Soul به دلیل کارآیی زیاد و قیمت مناسب، بسیار موردتوجه است. کیا و هیوندای رابطه پیچیده‌ای دارند، به طوری که هیوندای حدود 1/3 کیا را در اختیار دارد و کیا موتور تقریباً 22 شرکت تابعه مختلف هیوندای موتور را در اختیار دارد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید