اوپل از خودرو کوچک شهری الکتریکی Rocks-e رونمایی کرد

  • خودرو
  • جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ ۰:۱۹
    کد خبر :839552
اوپل از خودرو کوچک شهری الکتریکی Rocks-e رونمایی کرد

شرکت اوپل به تازگی تصمیم گرفت خودرو الکتریکی کوچک شهری را با نام Rocks-e رونمایی کرد. مدلی که حمل و نقل ساده‌ای می‌توان با آن داشت و قیمت بسیار مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–باتوجه به طبقه بندی اتحادیه اروپا نمی‌توان Rocks-e اوپل را یک اتومبیل دانست و بیشتر چهارچرخ محسوب می‌شود. این محصول اوپل در آلمان تنها توسط جوانان بالای 15 با گواهینامه رده AM قابل رانندگی است.

درباره ابعاد Rocks-e باید به طول 2.41 متری، عرض 1.39 متری و وزن 471 کیلوگرمی اشاره کرد. در این مدل از موتور الکتریکی 6کیلوواتی بهره گرفته شده که با هر بار شارژ تنها 45 کیلومتر شعاع حرکتی دارد. ظرفیت باتری 5.5 کیلووات ساعت است که طبق چرخه WLTP باید برای حدود 75 کیلومتر ذخیره انرژی کافی باشد. در طراحی بیرونی و داخلی اوپل سعی کرده از محصول Ami سیتروئن الگوبرداری کند.

در قسمت جلو لوگو نسبتا بزرگ اوپل را می‌توان مشاهده کرد و چهار چرخ 14 اینچی هم برای آن در نظر گرفته شد. یک محفظه بار 63 لیتری هم دارد و چراغ‌های دایره‌ای LED هم در قسمت جلو پیداست.

متاسفانه اوپل به قیمت Rocks-e اشاره نداشت و از پاییز امسال ابتدا وارد بازار آلمان شده و سپس سال 2022 به سایر کشورهای اروپایی خواهد رسید. قیمت Ami سیتروئن هم 6000 یورو بوده و احتمالا محصول جدید اوپل نیز هم قیمت باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید