اولین شاسی بلند ساخت تونس با قیمت ۱۳ هزار دلار معرفی شد

    کد خبر :800479

والیز آیریس، یک خودرو دست‌ساز با پیشرانه ۸۲ اسب‌ بخار است که در تونس تولید می‌شود. این محصول ۱۳ هزار دلار قیمت دارد و به‌زودی با تیراژ بالا عرضه خواهد شد.

تونس کشوری کوچک در شمال آفریقا است که وسعت ۱۶۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیت نزدیک به ۱۲ میلیون نفر دارد. عمده درآمد این منطقه از صنعت توریسم است. تونس برای واردات خودروهای خارجی، حدود ۵۰ درصد مالیات و عوارض دریافت می‌کند؛ به همین دلیل، برای خرید یک تویوتا کرولا صفر کیلومتر در تونس، باید مبلغی حدود ۳۰ هزار دلار پرداخت شود، درحالی‌که قیمت این خودرو در آمریکا، ۲۰ هزار دلار است.

خودروسازی والیز توسط دو برادر تونسی تأسیس شد و حالا با همکاری فنی شرکت‌های فرانسوی فعالیت می‌کند. جدیدترین محصول والیز، آیریس نام دارد که دارای پیشرانه، جعبه‌دنده و قطعات ساخت فرانسه است. طراحی این مدل با بدنه فایبرگلس، شباهت‌هایی به نسخه قدیمی جیپ کامپس دارد. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های دایره‌ای با روشنایی روز نصب شده‌اند و در بالا، قسمتی از سقف، قابلیت برداشته شدن دارد تا آیریس به جیپ رانگلر اسپرت شبیه شود.

نسخه استاندارد آیریس، فاقد تزئینات خاص خواهد بود؛ اما فهرستی از امکانات اضافه با قیمت منطقی در اختیار خریدار گذاشته خواهد شد تا نمایشگر لمسی، چرخ‌های ۱۶ اینچ، چراغ‌های LED، حسگر پارک، دوربین عقب، مه‌شکن عریض روی سقف و حتی رنگ‌های ویژه برای بدنه مثل صورتی و بنفش را انتخاب کند.

به گزارش زومیت، پیشرانه آیریس، سه سیلندر ۱٫۲ لیتر با قدرت ۹۸ اسب‌ بخار است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو، هنوز مشخص نیست؛ اما بنا بر ادعای شرکت سازنده، می‌تواند نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید