اولین تریلر کاملا هیدروژنی جهان رونمایی شد

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۲
    کد خبر :821312
اولین تریلر کاملا هیدروژنی جهان رونمایی شد

یک شرکت فرانسوی موفق به ساخت نخستین پلتفرم تریلر ۱۰۰ درصد هیدروژنی جهان با بُرد ۸۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل ۱۸ تا ۴۴ تن بار شده است.

شرکت فرانسوی “گاسین”(Gaussin) قصد دارد اولین نمونه از نسل جدید پلت‌فرم تریلرهای خود را در اواسط سال ۲۰۲۱ عرضه کند. این شرکت می‌گوید اولین سیستم پیشران ۱۰۰ درصد هیدروژنی را برای تراکتورهای کلاس هشت و کامیون‌ها خواهد بود.

این پلتفرم که برای کامیون‌های کاملا برقی نیز قابل استفاده است، توسط باتری‌های شارژ سریع تأمین نیرو خواهد شد.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: “گاسین” اولین “اسکیت بورد”- به معنی پلتفرم تریلر- جهان را برای کامیون‌ها و تراکتورهای کلاس هشت هیدروژنی یا تمام برقی و پیمایش‌های طولانی و همچنین مسافت‌های کوتاه ارائه می‌دهد. این یک پلتفرم همه کاره و ماژولار است که برای اهداف مختلف بازار طراحی شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که پلتفرم جدید آن شامل عناصر اصلی مورد نیاز برای تولید نسل بعدی کامیون‌های جاده است، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان در حال افزایش محدودیت‌ها علیه کامیون‌های سنتی هستند.

این پلتفرم شامل یک شاسی فوق سبک است که وزن آن ۴۰۰ کیلوگرم و کمتر از سایر شاسی‌های مشابه در بازار است. همچنین از مخازن هیدروژن، پیل‌های سوختی، موتورهای الکتریکی، محورها و سیستم تعلیق بهره می‌برد.

کامیون‌های برقی با استفاده از این پلتفرم با گزینه تعویض سریع سه دقیقه‌ای باتری تا ۴۰۰ کیلومتر برد خواهند داشت. در همین حال، کامیون‌های هیدروژنی با صرف ۲۰ دقیقه زمان برای سوخت‌گیری، توانایی رسیدن به برد ۸۰۰ کیلومتری را دارند.

طبق اعلام این شرکت، مشتریان همین امسال می‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند و آن را برای حمل بارهای ۱۸ تا ۴۴ تن مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش ایسنا، هیدروژن که هنوز هم به عنوان یک سوخت مناسب برای وسایل نقلیه تجاری بسیار مورد بحث است، می‌تواند جایگزین موتورهای سوخت سنتی شود.

این شرکت قصد دارد اولین نمونه‌های اولیه خود را اواسط سال ۲۰۲۱ تولید کند و شرکتی به نام “مایکرووست”(Microvast) نیز بسته باتری‌های آن را تهیه می‌کند.

“گاسین” در بیانیه خود آورده است: هدف اصلی این پلتفرم پاک، سرعت بخشیدن به انتقال به راه‌حل‌های پاک و هوشمند برای حمل و نقل کالا است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید