اولویت برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در فضای باز

    کد خبر :808418
برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم

دبیر امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا گفت: اولویت برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان در فضای باز است.

حسین قاسمی دبیر امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که پایه نهم و دوازدهم در ادامه مسیر آموزشی دانش‌آموزان دارد، مقرر شد آزمون پایانی این مقطع به صورت حضوری برگزار شود؛ همچنین اولویت برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان در فضای باز است.

وی افزود: جامع هدف آزمون پایه نهم حدود یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۵۲ دانش آموز است؛ همچنین قرار است آزمون این مقاطع تحصیلی در ۲۶ هزار و ۱۲۸ مدرسه و ۱۳۷ هزار و ۷۱۱ کلاس برگزار شود؛ بنابر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، آزمون ۱۱ ماده درسی پایه، در طول ۱ ماه یعنی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه برگزار می‌شود؛ همچنین زمان آزمون‌ها از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است.

دبیر ستاد امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: جمعیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم ۶۵۴ هزار و ۷۵۹ نفر است که در ۶ هزار و ۷۷۳ حوزه برگزار می‌شود؛ آزمون این پایه تحصیلی هم در ۱ ماه انجام می‌شود.

وی گفت: مقرر شد که برای حوزه‌های امتحانات یک مراقب بهداشت مقیم هم داشته باشیم و در روز آزمون دانش‌آموزان در محل حاضر باشند تا دغدغه‌ای درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نباشد.

قاسمی درباره واکسیناسیون اصحاب رسانه بیان کرد: وزارت بهداشت جدول زمانبندی واکسن کرونا را تنظیم کرده است و خبری دیروز مبنی بر واردات واکسن در خرداد ماه منتشر شد که بر این اساس امیدواریم اصحاب رسانه هم در اولویت واکسیناسیون واکسن کرونا قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید