بازتاب ایران

اورشلیم پُست: رسانه های ایرانی انفجار در اسرائیل را جشن گرفتند/ آروتزشوا: آمریکا مسیر تخفیف تحریم ها را به ایران ارائه داد/ تایمز واشنگتن: ایران به درگیری های یمن دامن می زند/ المانیتور: وین و بغداد هر دو به تهران منتهی می شود

    کد خبر :804008

«بازتاب» سعادت شریفی پور رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، کانال آروتز‌شوا، روزنامه تایمزواشنگتن و پایگاه خبری المانیتور تأکید بر موضوعاتی چون رسانه های ایرانی انفجار در اسرائیل را جشن گرفتند، آمریکا مسیر تخفیف تحریم ها را به ایران ارائه داد، ایران به درگیری های یمن دامن می زند، وین و بغداد هر دو به تهران منتهی می شود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: رسانه های ایرانی انفجار در اسرائیل را جشن گرفتند

روز چهارشنبه یک اردیبهشت ماه خبر انفجار در یک مرکز نظامی حساس در اسرائیل منتشر شد، برخی انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند و برخی دیگر آن را یک حادثه طبیعی در آزمایشات نظامی قلمداد کردند.

روزنامه اوشلیم پُست در این باره نوشت: رسانه های ایران انفجار در مرکز حساس موشکی اسرائیل را جشن گرفتند، گزارش ها نشان می دهد این انفجار در نزدیکی رمل در یک آزمایش معمول در مرکز تولید سلاح های پیشرفته رخ داده است.

در ادامه آمده است: رسانه های ایرانی خبر این انفجار را برجسته کرده اند و به آن پرداخته اند، از آن به عنوان یک انفجار نیرومند یاد کرده اند و از شاهدان عینی نقل شده است که انفجار بسیار نیرومند بوده و شعله های آتش تا چند متر زبانه کشیده است.

انفجار

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گیری می کند که مرکز محل انفجار یک مرکز است که سال گذشته اعلام شده است یک کارخانه دولتی برای پیشبرد برنامه فناوری موشکی مخفی است.

آروتزشوا: آمریکا مسیر تخفیف تحریم ها را به ایران ارائه داد

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا سوالات و حواشی زیادی را به دنبال داشته است که گزارش ها و تحلیل های فراوانی در رسانه های مختلف در این باره منتشر شده است.

کانال آروتزشوا از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است و نوشت: آمریکا نقشه راه تخفیف در تحریم ها را به ایران ارائه داد، تاکنون ایران خواستار لغو حدود 1500 تحریم اعمال شده توسط دولت ترامپ شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا تحریم ها را به سه دسته تقسیم کرده است، ایالات متحده به ایران گفته است که باید تمام مجازات های دسته سوم را مورد بازبینی قرار دهد تا مشخص شود که مجازات قابل توجیه است یا باید لغو شود.

تحریم

در پایان این رسانه اشاره می کند که بایدن تمایل دارد به توافق هسته ای بازگردد و مذاکرات را ادامه خواهد داد، حسن روحانی اعلام کرده است مذاکرات 60-70 درصد پیشرفت داشته است اما اروپایی ها معتقد هستند کارهای زیادی مانده است.

تایمز واشنگتن: ایران به درگیری های یمن دامن می زند

جنگ یمن طی سال های اخیر یکی از محل های مناقشه در تعاملات ایران با کشورهای عرب منطقه و غرب بوده است، همواره از سوی طرف های عربی و غربی ایران متهم به آشوب زایی شده است و جمهوری اسلامی ایران در طرف مقابل غرب و کشورهای عرب منطقه را متهم به ظلم تحمیل جنگ به مردم یمن کرده است.

روزنامه تایمز واشنگتن در همین باره نوشت: حملات هوایی حوثی ها افزایش یافته است این در حالی است که روز چهارشنبه یک دیپلمات ارشد آمریکایی از دخالت ایران در یمن تصویر تاریکی ارائه کرد.

در ادامه ایران به عنوان پشتیبانی کننده از مبارزان حوثی معرفی شده است که حتی پس از حذف این گروه از لیست گروه های تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا پشتیبانی خود را ادامه می دهد.

جنگ یمن

در پایان این روزنامه مدعی است که حوثی ها در ماه های اخیر حمله های هوایی و مرزی خود به عربستان را افزایش داده اند، همچنین غیرنظامیان و زیرساخت های عربستان را به عنوان اهداف اصلی موج جدید حملات حوثی ها معرفی می کند.

المانیتور: وین و بغداد هر دو به تهران منتهی می شود

اخباری از مذاکرات ایران و عربستان با میانجیگری عراق منتشر شده است که نشان از برقراری مذاکرات منطقه ای به موازات مذاکرات هسته ای دارد.

پایگاه خبری المانیتور به این موضوع پرداخته و نوشت: دو پیست به تهران منهی می شود، یکی از طریق وین و دیگری از طریق بغداد، روحانی درباره مسیر اول می گوید 60-70 درصد پیشرفت داشته است.

در ادامه افزوده است: در هر صورت مهم این است که مذاکرات برقرار است و نقشه راه برای ادامه گفتگو و رسیدن به توافق احتمالی در حال تکمیل شدن است.

همچنین آمده است: مسیر دوم که با میانجیگری عراق در حال انجام است نه تنها دو قدرت اصلی منطقه را که دارای خصومت های دیرینه هستند به پای میز مذاکره آورده است، بلکه عراق را از میدان جنگ تبدیل به پل مذاکره کرده است.

وین بغداد

در پایان این پایگاه خبری این طور نتیجه می گیرد که مذاکرات وین در وضعیت بهتری نسبت به مذاکرات بغداد قرار دارد زیرا ریشه های مسائل منطقه ای گسترده تر و دارای پیچیدگی های بیشتری است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید