انگلیس فروش برخی از پلاستیک‌های یکبار مصرف را ممنوع کرد

    کد خبر :967332
پلاستیک‌های یکبار مصرف

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا روز شنبه اعلام کرد، انگلیس تا پایان سال از فروش و عرضه انواع پلاستیک‌های یکبار مصرف، از جمله بشقاب و کارد و چنگال شرکتی جلوگیری می‌کند.

بازتاب-دولت اجرای این قانون را در اکتبر 2023 آغاز خواهد نمود. علاوه بر برخی پلاستیک‌ها، این ممنوعیت شامل سینی‌های یکبار مصرف و انواع خاصی از لیوان‌های پلی استایرن و ظروف غذا هم می‌شود، اما برخی بشقاب‌ها، سینی‌ها و کاسه‌های موجود در وعده‌های غذایی آماده در سوپرمارکت معاف هستند. دولت قصد دارد از طریق یک طرح جداگانه که تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا استانداردهای بازیافت بالاتری را رعایت کنند، آن‌ها را هدف قرار دهد.

بر اساس یک تخمین که توسط وزارت محیط زیست اعلام شده، مصرف کنندگان انگلیسی هر سال حدود 2.7 میلیارد قلم کارد و چنگال یکبار مصرف استفاده می‌کنند و تنها حدود 10 درصد از آنها بازیافت می‌شوند. این وزارتخانه افزود 95 درصد از افرادی که قبل از اعلام امروز با آنها مشورت کرده بود، موافق ممنوعیت بودند. ترز کافی، وزیر محیط زیست، گفته: “ما به افکار عمومی گوش دادیم و این ممنوعیت‌های پلاستیکی یک بار مصرف جدید به کار حیاتی ما برای محافظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده ادامه خواهد داد.”

پلاستیک‌های یکبار مصرف

به گفته خبرگزاری فرانسه، اسکاتلند و ولز قبلاً قوانین مشابهی را تصویب کرده بودند. همچنین شایان ذکر است که انگلستان در حال حاضر فروش سایر اقلام یکبار مصرف از جمله نی و سواب پنبه را محدود کرده است. علاوه بر این، وزارت محیط زیست در حال بررسی اقداماتی است که سایر «اقلام پلاستیکی مشکل ساز» را هدف قرار می‌دهد. به طور خاص، دولت همچنین می‌تواند دستمال‌های مرطوب و فیلترهای تنباکو را ممنوع کند یا برچسب‌گذاری بسته‌ها را اجباری کند که به مصرف‌کنندگان نشان دهد چگونه آن اقلام را به درستی دور بریزند.

ممنوعیت ظروف یکبار مصرف و کارد و چنگال بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت‌ها در سراسر جهان برای محدود کردن تولید و استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف است. در ماه مارس گذشته، سازمان ملل متحد کار بر روی اولین معاهده جهانی آلودگی پلاستیک را آغاز کرد. اگرچه این توافق تا سال 2024 کامل نخواهد شد، اما می‌تواند یکی از مهم‌ترین تلاش‌ها برای مهار تغییرات آب و هوایی از زمان توافق پاریس در سال 2015 باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید