انگلیس: شهرک‌سازی‌های اسرائیل تهدید برای راهکار “2 کشوری” است

    کد خبر :778342

دولت انگلیس نسبت به موافقت مقامات رژیم صهیونیستی با ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نگرانی این کشور را نسبت به تصمیم اخیر مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت با احداث ۷۸۰ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین از جمله مناطقی در کرانه باختری ابراز کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد، شهرک‌سازی‌ها به موجب قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است و امکان اجرای راهکار تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد.

وی در ادامه افزود: ما خواهان توقف شهرک‌سازی در قدس شرقی و سایر مناطق کرانه باختری در اسرع وقت هستیم.

در یازدهم ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستوراتی را برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را صادر کرد.

نتانیاهو دستوراتی برای گسترش احداث بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرک تل مناشیه و احداث بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های نفیه نحمیاه و ریحالیم صادر کرد. او همچنین با احداث ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر در ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، کارنی شومرون و جفعات زئیو موافقت کرد.

پیش از این شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی در تقلا برای احداث ۸۵۰ واحد مسکونی است. حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، اورانیت و جفعات زئیو ساخته می‌شود. حدود ۲۵۰ واحد مسکونی نیز در شهرک نفیه نحمیاه در شرق استان سلفیت در شمال کرانه باختری ساخته خواهد شد.

رژیم صهیونیستی که نگران مخالفت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با ساخت شهرک‌سازی‌ها است، می‌خواهد تا قبل از ورود وی به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه ساخت این واحدهای مسکونی را تصویب کند.

براساس آمار جنبش “صلح اکنون” رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۰، ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرک‌ها ساخت که بیشترین آمار از سال ۲۰۱۲ بوده است.

جامعه جهانی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را غیرقانونی می‌داند.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید