انفجار در کابل دو شخصیت رسانه معروف را به کام مرگ برد

    کد خبر :759495

لیس کابل تایید کرد که “یما سیاوش” مجری و خبرنگار سابق «طلوع نیوز» صبح امروز شنبه در منطقه «مکرویان چهارم» در شرق کابل به همراه یک خبرنگار دیگر بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در خودرو جان باختند.

«امرالله صالح» معاون نخست رییس جمهوری افغانستان نیز لحظاتی قبل در صفحه فیسبوک خود ضمن تایید این حادثه ناگوار علیه اصحتب رسانه در کشور، نوشت که جرم و جنایت طالبان و همکاران آنها با ترور جوان پرنشاط و چهره توانا و آشنای رسانه‌ای بیشتر و بیشتر شد.

حمله به خبرنگاران و اصحاب و نیورهای رسانه‌ای در افغانستان تازگی ندارد و فهرست قربانیان رسانه‌ای در این کشور طولانی بوده و با گذشت هر روز بر آن افزوده می شود.

مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارشی اعلام کرده است که طی دو دهه گذشته در این کشور ۱۰۹ خبرنگار کشته شده اند که بسیاری از آنها حتی خبرنگار زن بودند.
خونین ترین حمله بر خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌ها در دهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در منطقه «شش درک» در شرق کابل رخ داد که در آن ۲۶ نفر از جمله ۹ خبرنگار کشته شدند.

به گزارش ایرنا، کابل محل شهادت خبرنگاران دیگری هم بود، از جمله شهدی محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که چند سال قبل به همراه چند دیپلمات ایرانی توسط تروریست ها در کابل به شهادت رسیده بودند.

هفته گذشته هم تروریست ها حمله مرگباری را به دانشگاه کابل انجام دادند که در آن ۲۲ دانشجو و غیر نظامی کشته و حدود ۴۰ تن دیگر هم زخمی شدند، مسئولیت این حمله را ابتدا گروه تکفیری داعش پذیرفت اما اندک زمانی نگذشت که این گروه تروریستی با انتشار ویدئوی دست داشتن خو را در این حادثه جنایتکانه انکار کرد و گروه طالبان هم مسئولیت این حمله به دانشگاه را نپذیرفتند.

اما دولت افغانستان بار دیگر گروه طالبان را مسئول حمله به دانشگاه کابل و دیگر حملات تروریستی اخیر در این شهر و برخی استان های دیگر عنوان کرده و گفته است که بستر این حملات را طالبان مساعد می سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید