انفجار مهیب و آتش‌سوزی در انبار کلیدی سوخت روسیه/ فیلم

    کد خبر :905401

طبق گزارش رسانه‌ها، آتش‌سوزی بزرگی در دو انبار نفت و یک تأسیسات نظامی در مرکز روسیه در پی حمله‌ای که تصور می‌شود از سوی اوکراین بوده، رخ داده است.

به نوشته نشریه انگلیسی «میرور»، این آتش‌سوزی‌ها پس از انفجارهای مهیب در انبار نفت «دروژبا» در شهر «بریانسک» – جایی که یک واحد نظامی کرملین در آن قرار دارد، رخ داد.

خط لوله دروژبا که توسط «ترانس‌نفت» اداره می‌شود، طولانی‌ترین خط لوله نفت جهان و یکی از بزرگترین شبکه‌های خط لوله نفت در جهان است. طبق این گزارش، در حالی که در ابتدا فقط یک آتش‌سوزی گزارش شد، گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که دو تأسیسات نفتی ترانس‌نفت در آتش سوختند. یکی در نزدیکی مدرسه‌ای در شهر بریانسک بود و شعله‌های آتش در کل شهر دیده شده است. منطقه بریانسک با اوکراین هم مرز است و حدود ۲۴۰ مایل از مسکو فاصله دارد.

به نوشته میرور، انبار ذخیره نفت به احتمال زیاد برای تامین نیروهای روسیه در حمله برای کنترل دونباس حیاتی است. بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی در سایت نظامی هم گزارش شده، اما توسط مقامات روسیه تایید نشده است. یک کانال تلگرامی گزارش داد که آتش دوم احتمالاً در زرادخانه ۱۲۰ اداره اصلی موشک و توپخانه روسیه بوده است.

خبرگزاری «تاس» اوایل امروز (دوشنبه) گزارش داد مخازن ذخیره نفت در انبار نفت بریانسک آتش گرفت. وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه آتش‌سوزی در مخازن سوخت را تأیید کرده، اما علت آتش‌سوزی یا آتش‌سوزی‌ها تایید نشد.

به گزارش فارس، گزارش‌ها از آتش‌سوزی جدید تنها چند روز پس از آتش‌سوزی عظیم دیگری در مؤسسه تحقیقاتی مرکزی دوم وزارت دفاع فدراسیون روسیه در Tver منتشر شده است. این آتش‌سوزی در تاریخ ۲۱ آوریل رخ داد که تعداد کشته شدگان تا هفت نفر اعلام شد. اما ادعا شده که حداقل ۲۵ نفر کشته شده‌اند که گمان می‌رود شامل برخی از دانشمندان برجسته موشکی روسیه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید