انفجار در کلیسایی در لس‌آنجلس آمریکا

    کد خبر :779696

نشریه هیل با اشاره به انفجار صورت‌گرفته در یک کلیسا در لس‌آنجلس از تحقیقات محلی و فدرال خبرداد و نوشت: هنوز عاملان این انفجار و انگیزه آنها مشخص نشده‌ است.

مقامات فدرال و محلی در حال بررسی در مورد انفجاری هستند که شنبه شب در کلیسایی (کلیسای باپتیست فرست ورک) در لوس آنجلس رخ داد که به موضوعی برای بحث در خصوص جامعه دگرباشان جنسی و سایر اقلیت ها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، در پی این انفجار که هیچ مصدومی نداشت، پلیس محلی اعلام که “یک بمب دست ساز” منشا انفجار بوده و مقامات همچنین از مشاهده جملات توهین آمیزی خبر دادند که جلوی کلیسا با اسپری نوشته شده بود.

به گفته پلیس فدرال، مقامات هنوز شخص یا اشخاصی را در ارتباط با این انفجار بازداشت نکرده اند و انگیزه این انفجار هم مشخص نیست.

به گزارش تایمز، «بروس مهیا» (Bruce Mejia) کشیش این کلیسا، حدود دو هفته پیش به پلیس گزارش داد در شبکه های اجتماعی تهدید به آتش سوزی شده است.

این کلیسا که پیش از این هم مورد انتقاد قرار گرفته بود و در راستای همین انتقادات هم طوماری به شهردار ال مونته (از شهرهای لوس آنجلس) فرستاده شده و از آن خواسته بود که کلیسای باپتیست را به عنوان یک گروه نفرت به رسمیت بشناسد. این طومار که با عنوان “آنها را از شهر ما بیرون کنید” بیش از ۱۵ هزار بار امضا شده است.

این کلیسا بخشی از جنبش باپتیست، یک بنیاد جدید مستقل است که خواستار اعدام دگرباشان جنسی است. بروس مهیا کشیش این کلیسا هم از جمله کسانی است که پیش از این «جنبش جان سیاهان اهمیت دارد» را شریر توصیف کرده و زنان را ذاتا «ضعیف» خوانده بود.

در مقابل سازمان محلی حقوق دگرباشان جنسی در واکنش به این انفجار اعلام کرد: «ما در شوک عمیقی به سر می بریم و امیدواریم که در جریان این فاجعه هیچ کس آسیب ندیده باشد. این گروه در بیانیه ای در اینستاگرام نوشت: جنبش ما برای ایجاد نور و آگاهی از تعلیمات نفرت پراکن این گروه ایجاد شده است. ما می فهمیم که آنچه آنها تبلیغ می کنند می تواند مردم را ناراحت کند. اما ما هرگز از اقدامات خشونت آمیز حمایت نمی کنیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید