اندیشکده آمریکایی به دلیل «دعوت از ظریف» تهدید به تحریم شد

    کد خبر :746468

وبگاه «واشنگتن فری بی کن» در گزارشی اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و طرفدارانش در کنگره این کشور، اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» را به دلیل اینکه قرار است سه شنبه آینده میزبان نشستی مجازی با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران باشد؛ تحت فشار گذاشته‌اند.

آنها مدعی هستند که طبق قوانین آمریکا، ارائه هر گونه خدمات، حتی خدمات فناوری، به افراد تحت تحریم از جمله ظریف ممنوع است.

در همین راستا، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با فری بی کن، ایران را به جرایم حقوق بشری متهم کرد و مدعی شد که هیچ کشور یا سازمانی نباید تریبون در اختیار ظریف قرار دهد و دولت ایران فقط شایسته انزوا است!

گفته می‌شود شورای روابط خارجی و شرکت فناوری «زوم» که شرایط میزبانی مجازی از ظریف را فراهم کرده‌اند؛ طبق قوانین آمریکا مشمول تحریم خواهند بود.

این در حالی است که سخنگوی شورای روابط خارجی می‌گوید این نهاد کلیه دستورالعمل‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را رعایت کرده و این دعوت به معنای تائید سیاست‌ها یا استدلال‌های ظریف نیست.

به گزارش مهر،میزبانی این نشست مجازی با «فرید زکریا» مجری سی‌ان‌ان و محور گفتگوها نیز خروج یکجانبه ترامپ از برجام و تبعات دیپلماتیک آن برای ایران و منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید