انتقال ۷ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور

    کد خبر :748560

آقای محمود عباسی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما افزود: این اتباع کشورمان بامداد امروز از ارمنستان به ایران منتقل شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در زندان‌های کشور سپری کنند.
وی گفت: پس از یک دوره گفتگو و کار فشرده سیاسی حقوقی با مقامات وزارت دادگستری و امور خارجه ارمنستان زمینه انتقال این محکومان ایرانی به کشور فراهم شده است.
آقای عباسی با ابراز نگرانی از ادامه این وضعیت و ارتکاب جرم از ناحیه افرادی که به صورت غیر مجاز وارد خاک دیگر کشور‌ها می‌شوند گفت: ادامه این رفتار‌ها نتیجه‌ای جز بی اعتبار کردن حیثیت کشور ندارد.
وی با اشاره به جرم انگاری حمل مواد روان گردان در برخی کشور‌ها تأکید کرد: برخی با حمل مواد مخدر یا مواد روان گردان وارد دیگر کشور‌ها می‌شون که علاوه بر زندان‌های طولانی و مصادره اموال ناشی از جرم برای چند عدد قرص روان گردان، پس از پایان دوران محکومیت این افراد بر اساس قانون گذرنامه از برخی حقوق اجتماعی در کشور محروم می‌شوند و برای مدتی از سفر آن‌ها به خارج از کشور جلوگیری و یا از اعطای گذرنامه به آنان خودداری می‌شود.
وی به اینگونه افراد هشدار داد که انتقال محکومان تابع اراده سیاسی دولت هاست و انعقاد موافقت نامه الزاما به معنای انتقال محکومان نیست و نمونه اش برخی از محکومان ایرانی هستند که در زندان‌های قرون وسطایی بعضی کشور‌ها بسر می‌برند و سال‌ها تلاش ما و سفرای کشورمان برای انتقال آنها، در این کشور‌ها نتیجه‌ای به همراه نداشته است.
معاون وزیر دادگستری افزود: اولویت برنامه‌های ما پیشگیری است و اخیرا با تشکیل کار گروه پیشگیری از وقوع جرم در کمیته حقوقی و قضایی حمایت از ایرانیان خارج از کشور با همکاری معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و وزارت امور خارجه برنامه‌هایی در دستور کار داریم که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم گام‌هایی در جهت حمایت از ایرانیان خارج از کشور و پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید