انتقاد حسین توکلی از قضاوت داور ایرانی در قهرمانی جهان

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۷
    کد خبر :870813
انتقاد حسین توکلی از قضاوت داور ایرانی در قهرمانی جهان

قهرمان المپیک سیدنی نسبت به قضاوت داور ایرانی در رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم انتقاد کرد.

یکی از بحث بر انگیزترین قضاوت ها در جریان رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان رخ داد. در این دسته فارس الباخ قطری با وزنه بردار کلمبیا رقابت داشت که در نهایت هم ناکام ماند.

فارس در اولین حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را بالا برد و در حالی که کارشناسان معتقدند این وزنه خطای آشکار بوده است، حرکت او با دو چراغ سفید و یک قرمز پذیرفته شد. نکته مهم این است که یکی از کسانی که به فارس چراغ سفید داد علیرضا قریشی رییس هیات وزنه برداری استان خوزستان است که به عنوان داور در قهرمانی جهان حضور دارد. فارس قطری در حرکت دوم و سوم خود ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. اگر حرکت اول او خطا اعلام می شد، این وزنه بردار با توجه به شرایطی که داشت، ممکن بود اوت کند و در این صورت استراتژی انتخاب وزنه‌های رضا دهدار، نماینده ایران هم تغییر می کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می شود داوران حرکت اول دوضرب وزنه بردار کلمبیا را که با وزنه بردار قطر رقابت داشت، با سخت‌گیری اعلام خطا کردند.

به گزارش ایسنا، حسین توکلی قهرمان المپیک سیدنی نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و با انتقاد از عملکرد داور ایرانی گفت: حرکت اول وزنه بردار قطر واقعا خطا بود اما تنها یک داور به او چراغ قرمز داد که آن داور هم ایرانی نبود. داوری که در ایران قضاوت نمی کند و به مسابقات جهانی می رود، این اشتباهات هم به وجود می آید که اصلا خوشایند نیست. ما خواسته غیرقانونی نداریم، داور ایرانی باید حواسش را بیشتر جمع می کرد. فکر می کنم ملاحظه کاری شد و به وزنه بردار قطری آوانس بیشتر داده شد تا به وزنه بردار ایرانی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید