انتقاد از تمرکز بودجه اعتیاد در بخش «درمان معتادان متجاهر»

    کد خبر :662271
انتقاد از تمرکز بودجه اعتیاد در بخش «درمان معتادان متجاهر»

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از اینکه عمده بودجه اختصاص یافته به حوزه اعتیاد در بخش «درمان معتادان متجاهر» متمرکز شده است، اختصاص بودجه به حوزه پیشگیری را اثربخش‌تر دانست.

 

مجید رضازاده ، با بیان اینکه بودجه درمان اعتیاد امسال نیز مانند گذشته رشد داشته است، گفت: با این حال مبلغی که در این حوزه به آن نیاز داریم بیش از این مبالغ است. باید بودجه‌ مورد نیاز با توجه به افزایش هزینه‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانیم بیشتر در حوزه «پیشگیری» اقداماتی انجام دهیم.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که به رغم اینکه «پیشگیری» اثربخش‌تر است و با هزینه‌های کمتر شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود، اما چون وضعیت درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر هم از نظر مردم و هم از نظر مسئولان در اولویت است، به همین دلیل عمده بودجه به این بخش اختصاص پیدا می‌کند.

 

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در ادامه توضی داد: اما به نظر ما بهتر است که این موضوع تعدیل شود و بیشتر از چیزی که الان وجود دارد به حوزه پیشگیری، بودجه اختصاص دهیم، این درحالیست که الان بیشتر روی «درمان» و به ویژه درمان معتادان متجاهر تمرکز شده است.

 

به گزارش ایسنا،رضازاده با تاکید بر اینکه درمان معتادان متجاهر نسبت به درمان افراد داوطلب اثربخشی کمتری دارد، ادامه داد: همچنین درمان افراد داوطلب هم نسبت به «پیشگیری» اثربخشی کمتری دارد.

 

وی در پایان گفت: برای افزایش میزان بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای حوزه اعتیاد نیز باید با دولت و سازمان برنامه و بودجه رایزنی کنیم که این کار را آغاز کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید