انتشار آمار گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل OLED در نیمه نخست ۲۰۲۱

  • آرشیو
  • شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۲۷
    کد خبر :828433
انتشار آمار گوشی‌های هوشمند مجهز به پنل OLED در نیمه نخست ۲۰۲۱

طبق آمار، ۹۷٫۵ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در نیمه‌ی اول ۲۰۲۱ که مجهز به پنل OLED هستند، از صفحه‌نمایش ۶ اینچ یا بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.

GSMArena به گزارشی پرداخته که UBI Research در مورد گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. در این گزارش به محصولاتی پرداخته شده که دارای پنل OLED هستند و مشخص می‌شود که اکثر آن‌ها از صفحه‌نمایش بین ۶ تا ۷ اینچ استفاده می‌کنند.

چنین آماری در حالی منتشر شده است که آمارهای قبلی از رشد قابل توجه استفاده از پنل OLED در محصولاتی با صفحه‌نمایش ۶ اینچ یا بزرگ‌تر خبر می‌دهند. طبق آمار سال ۲۰۱۸،ا۷۸ درصد از تلفن‌های هوشمند دارای پنل OLED از صفحه‌نمایش بین ۶ تا ۷ اینچ برخوردار بودند و به مرور زمان، به تعداد آن‌ها افزوده شده است؛ به شکلی که در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ تنها ۲٫۵ درصد از محصولات دارای پنل OLED از صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از ۶ اینچ استفاده می‌کنند.

آمار گوشی های مجهز به پنل OLED

به‌صورت دقیق‌تر، ۱۲۲ مدل گوشی هوشمند در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ با پنل OLED به بازار عرضه شده است که ۱۱۹ مدل دارای صفحه‌نمایش بین ۶ تا ۷ اینچ هستند و تنها سه مدل تلفن هوشمند با صفحه‌نمایش کوچک‌تر از ۶ اینچ یا بزرگ‌تر از ۷ اینچ معرفی و روانه‌ی بازار شده است؛ برای مثال می‌توان به ایسوس ذن‌فون ۸ اشاره کرد که صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی دارد یا شیائومی می میکس فولد و هواوی میت ایکس ۲ که با صفحه‌نمایش ۸ اینچی روانه‌ی بازار شده‌اند.

در میان ۱۲۲ مدل تلفن هوشمند با پنل OLED محصولی وجود ندارد که صفحه‌نمایش ۷ اینچی داشته باشد؛ اما به اکسپریا ۱۰ مارک ۳ سونی می‌توان اشاره کرد که صفحه‌نمایش آن دقیقا ۶ اینچ است. البته انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با صفحه‌نمایش ۷ اینچی به بازار عرضه شود.

میانگین تراکم پیکسلی در گوشی ها

در ادامه‌ی گزارش به ارائه‌ی آمارهای جالبی از ۱۲۲ مدل گوشی هوشمند پرداخته شده است؛ برای مثال ۵۲٫۵ درصد یا ۶۴ مدل دارای تراکم ۴۰۰ الی ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ هستند و ۴۸ مدل از تراکم کمتر از ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کنند. تنها ۱۰ مدل وجود دارد که تراکم آن‌ها به فراتر از ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد و بالاترین تراکم پیکسل را اکسپریا ۱ مارک ۲ سونی دارد. تراکم محصول سونی به ۶۴۳ پیکسل در هر اینچ می‌رسد و رزولوشن 4K به کاربران ارائه می‌دهد.

البته اکسپریا ۱ مارک ۲ در سال گذشته‌ی میلادی روانه‌ی بازار شد و به نظر می‌رسد اشاره به آن در آمار منتشرشده بر اساس خطا باشد. در‌ آمار دیگری اشاره شده است که ۸۸٫۵ درصد از ۱۲۲ مدل گوشی هوشمند دارای نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی بین ۸۰ الی ۹۰ درصد هستند و ۱۱٫۵ درصد از آن‌ها نرخی بالاتر از ۹۰ درصد دارند. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه یعنی از پنل جلوی تلفن هوشمند، چند درصد به صفحه‌نمایش اختصاص می‌یابد و هرچه صفحه‌نمایش از حاشیه‌های کمتری برخوردار باشد و بخش بیشتری از پنل جلو را اشغال کند، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه افزایش می‌یابد.

 

در بین ۱۲۲ مدل گوشی هوشمند، مدلی وجود ندارد که نسبت صفحه‌نمایش آن به بدنه از ۸۰ درصد کمتر باشد و البته بالاترین نرخ به هواوی میت ۴۰ پرو مدل 4G تعلق دارد. محصول شرکت چینی از نرخ ۹۴٫۱ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه برخوردار است. در انتهای گزارش به دوربین سلفی پرداخته شده است و مشخص می‌شود که ۱۰۳ مدل از تلفن‌های هوشمند دارای حفره‌ای بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی هستند. ۱۳ مدل دوربین سلفی را در بریدگی بالای صفحه‌نمایش قرار داده‌اند و در ۶ محصول دوربین سلفی در حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد.

به گزارش زومیت، متأسفانه هیچ یک از محصولات ذکرشده از فناوری دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش استفاده نمی‌کنند؛ اما انتظار می‌رود با معرفی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ این آماری تغییر کند. البته اکسون 30 ZTE نیز قرار است با ویژگی ذکرشده به بازار عرضه شود. گفته می‌شود شرکت چینی در پرچم‌دار بعدی خود از نسل دوم دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش رونمایی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید