انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه به سبک باغبانی کودک مریان

    کد خبر :865920

هنگامی که به دنبال یک اسباب ‌بازی عالی برای بچه‌هایمان می‌گردیم، متوجه می‌شویم که امروزه چقدر تنوع اسباب بازی ها زیاد و انتخاب ها سخت تر شده. امروزه عوامل زیادی در انتخاب اسباب بازی مناسب دخیل هستند اما یکی از عوامل مهمی که در انتخاب اسباب بازی دخترانه مناسب و همچنین اسباب بازی پسرانه در نظر گرفت این است که کودکان از طریق بازی چیزهای زیادی یاد می گیرند، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که اسباب بازی ها و فعالیت‌هایی که کودکانمان را در معرض آنها قرار می‌دهیم، نقش مهمی در رشد ذهنی و جسمی آنها دارند.

به همین دلیل امروزه در انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه مناسب برای کودکانمان باید به نکاتی اساسی توجه کنیم تا بتوانیم گزینه مناسبی را برای آنها برگزینیم. این مقاله که به کوشش گروه باغبانی کودک مریان تهیه شده است و در آن به پنج عامل مهمی که می‌توانند در انتخاب اسباب ‌بازی‌ های مناسب برای کودکانمان به ما کمک کنند، فهرست شده است.

آیا اسباب بازی مورد نظر برای سن کودک مناسب است؟

اکثر اسباب ‌بازی ‌ها برچسب‌های مشخصی دارند که نشان می‌دهد برای چه سنی مناسب هستند. طبیعتاً همیشه همپوشانی هایی وجود دارد و زمانی که ما برای فرزندان خود اسباب بازی انتخاب می‌کنیم، بهتر می‌دانیم که آیا یک اسباب بازی مورد استقبال فرزندمان قرار می‌گیرد یا خیر. با این حال، به خصوص در مورد کودکان زیر 3 سال، رعایت توصیه های روی بسته‌بندی بسیار مهم است، زیرا بسیاری از اسباب بازی ها قطعات کوچکی دارند که می‌تواند برای کودکان خردسال خطرآفرین باشد.

نکته دیگری که باید در مورد انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه در نظر داشت، برای خانواده هایی است که بیش از یک فرزند دارند. آیا می توان آن اسباب بازی انتخابی را بین خواهر و برادر تقسیم کرد؟ از لحاظ روانشناسی، امروزه هر دو جنسیت دختر و پسر می‌توانند از هر نوع وسیله‌ای استفاده کنند و سلیقه‌ی آن‌ها تعیین می‌کند که از چه وسیله‌ای بیشتر خوششان بیاید. کودکان باید تشویق شوند تا با هم بازی کنند، بنابراین داشتن یک اسباب بازی که دخترها و پسرها بتوانند با هم بازی کنند، به تقویت مهارت های اجتماعی و تخیل کمک می‌کند.

آیا اسباب بازی با علایق کودک همخوانی دارد؟

کودکان از سنین پایین شروع به نشان دادن علایق خود می‌کنند. برخی ممکن است حیوانات را دوست داشته باشند، برخی دیگر ممکن است از یک شخصیت کارتونی خاص لذت ببرند یا نسبت به موسیقی یا فضای بیرون کنجکاوی نشان دهند. انتخاب اسباب‌بازی‌ هایی که به علایق کنونی کودک مربوط می‌شوند، همیشه یک شرط مطمئن است، زیرا به رشد علاقه درونی کودک کمک می‌کند.

آیا اسباب بازی کودک انتخابی پایان باز است؟

اسباب ‌بازی دخترانه و پسرانه پایان باز آن‌ دسته از وسیله بازی هایی هستند که بسته به تخیل و تمایل کودکان می‌توان از آنها به روش‌های مختلفی استفاده کرد. این گونه اسباب بازی ها بازی، خلاقیت و تخیل کودکان را پرورش می‌دهند و هر چه کودک بتواند با این گونه اسباب بازی ها بیشتر بازی کند، بیشتر یاد می‌گیرد. به عنوان مثال، میز بازی آبی و شنی یک نمونه بارز یک اسباب بازی با انتهای باز هستند زیرا کودکان می‌توانند به روش های مختلف با آنها بازی کنند.

آیا وسیله بازی انتخابی خلاقیت را تشویق می‌کند؟

بچه ‌ها وقتی با اسباب ‌بازی‌ ها بازی می‌کنند، فرصتی برای کشف جنبه خلاقانه‌ خود پیدا می‌کنند و انتخاب اسباب ‌بازی دخترانه و پسرانه ‌هایی که به‌طور خاص جنبه خلاقانه آنها را هدف قرار می‌دهند، راهی عالی برای به کار انداختن تخیل کودکان است. در این روزگار که بچه ها زمان زیادی را به صورت منفعلانه در مقابل نمایشگرها سپری می‌شود، اسباب بازی هایی که کاوش خلاقانه را تشویق می‌کنند به بچه ها کمک می‌کنند تا فعالانه درباره خود و جهان بیاموزند.

آیا اسباب بازی مورد نظر ارزش آموزشی دارد؟

اسباب‌ بازی ‌دخترانه و پسرانه آموزشی نه تنها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، بلکه می‌توانند به کودکان کمک کنند تا چیزهای جدید را به شیوه ‌ای جالب و هیجان‌انگیز بیاموزند. هنگامی که کودکان خردسال بارها و بارها از یک اسباب ‌بازی برای همان منظور استفاده می‌کنند، به آرامی به توانایی‌های خود اعتماد می‌کنند، که باعث می‌شود آنها تمایل به کشف و بازی بیشتر داشته باشند. این نوع بازی به یادگیری و رشد کودکان کمک می‌کند.

اسباب بازی های تقویت کننده یادگیری و توسعه کودک

از همه مهم‌تر بهترین اسباب ‌بازی ‌ها آن‌هایی هستند که جنبه‌های مختلف یادگیری و رشد کودک را ارتقا می‌دهند، از جمله این موارد می توان به افزایش: خلاقیت، تخیل، هماهنگی، مهارت‌های حرکتی، تحریک، رشد فیزیکی، حل مسئله، مهارت‌های اجتماعی و اعتماد به نفس کودکان اشاره نمود.

یک مثال بارز از این نوع اسباب بازی ها، بسته های باغبانی کودک مریان است. کودکان با استفاده از این بسته ها به کاشت و نگهداری از گیاهان می‌پردازند. همین امر موجب افزایش صبر، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و علاقه‌مندی آن ها به میوه و سبزیجات می‌شود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید