انتخابات مقدماتی آمریکا/ موفقیت اولیه بایدن در سه‌شنبه بزرگ

    کد خبر :693720

درحالی که رأی‌گیری در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالات شرقی ویرجینیا، کارولینای شمالی و ورمانت پایان یافته، پیش‌بینی می شود که جو بایدن در ویرجینیا و کارولینای شمالی و برنی سندرز در ورمانت پیروز شوند.

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در تازه‌ترین پیش بینی گفته می‌شود که بایدن در ایالت آلاباما هم پیروز خواهد شد.

ورمانت دارای ۱۶ امتیاز، ویرجینیا ۹۹ امتیاز، کارولینای شمالی ۱۱۰ و آلاباما ۵۲ امتیاز دارند. ورمانت و ویرجینیا امتیازات خود را بر اساس سهم هر نامزد از آرا تقسیم می‌کنند بنابراین هنوز سهم مشخص هر کدام از این دو نامزد روشن نیست. سندرز سناتور اهل ورمانت است.

شمار آرا در ایالت های رأی‌دهنده تازه شروع شده اما به نظر می رسد که بایدن تا اینجا شب خوبی را سپری کرده باشد.

براساس نظرسنجی امروز شبکه سی بی اس، تقریبا نیمی از رأی‌دهندگان در ویرجینیا در چند روز گذشته در مورد نامزد دلخواه خود به نتیجه رسیدند و ۵۲ درصد آنها به جو بایدن رأی دادند.

اکثریت آنها گفتند احساس می‌کنند که بایدن بهترین نامزد برای شکست دادن دونالد ترامپ خواهد بود؛ درحالی که سندرز در این زمینه ۲۲ درصد عقب بود.

به گزارش ایسنا،در این روز همچنین دو ایالت بزرگ تگزاس و کالیفرنیا – با ۲۲۸ و ۴۱۵ امتیاز – به نامزد مورد نظر خود برای رقابت با دونالد ترامپ در ماه نوامبر رأی می‌دهند.

تگزاس و کالیفرنیا هنوز اعلام نتایج را شروع نکرده اند و کسر بزرگی از رأی‌دهندگان آنها جوان و لاتین‌تبار هستند که متمایل به حمایت از سناتور اهل ورمانت بوده‌اند. بنابراین جو بایدن هنوز نمی تواند روی یک پیروزی بزرگ در این شب حساب کند.

کمپین جو بایدن بعد از پیروزی او با فاصله زیاد در رأی‌گیری روز شنبه در کارولینای جنوبی بار دیگر جان گرفت.

در سه ایالت اول که رأی گیری کردند – آیووا، نیوهمپشر و نوادا – سندرز در دو ایالت نیوهمپشر و نوادا اول شد و آیووا را با اختلاف خیلی کم به پیت بوتجج واگذار کرد.

با این حال در روزهای اخیر دو نامزد میانه‌رو دیگر این عرصه، پیت بوتجج و سناتور ایمی کلوباچار، با کناره‌گیری از رقابت ها حمایت خود را از کمپین بایدن اعلام کردند.

رأی‌گیری اخیر به “سه شنبه بزرگ” معروف است که به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در ۱۴ ایالت است. در این روز ۱۳۵۷ امتیاز انتخاباتی تقسیم می‌شود که تقریبا یک سوم کل امتیازات موجود برای کسب نامزدی حزب است.

از سوی دیگر نام مایکل بلومبرگ، میلیاردر و شهردار سابق نیویورک، هم برای اولین بار روی برگه‌های رأی ظاهر شده است.

همزمان با انتخابات دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان نیز در برخی ایالت‌ها انتخابات دارند. دونالد ترامپ با انتشار عکسی در توئیتر خود،‌ از پیروزی در انتخابات مقدماتی پنچ ایالت مین، تنسی، ماساچوست، اوکلاهما و آلاباما خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید