امروز و فردا گرم‌ترین روز در تهران

    کد خبر :815948

طبق نقشه‌های هواشناسی در ۱۰ روز آینده، امروز و فردا برای نخستین بار گرمترین روزهای سال ۱۴۰۰ در تهران خواهد بود.

آقای محمد اصغری کارشناس هواشناسی افزود: روز نسبتاً کمی پیش روی ماست. به نظر می‌رسد که حداکثر دما در تهران برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ به ۳۹ درجه برسد. این شرایط را با ۱۰ درجه اختلاف در خوزستان و در برخی مناطق با ۴۹ درجه پیش‌بینی کرده‌ایم. هوای ایلام هم خیلی گرم است. به طور کلی می‌شود گفت در ۱۰ روز آینده امروز و فردا گرمترین روز برای اغلب مناطق کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سواحل دریای خزر شرایطی متفاوت داریم و با ریزش هوای سرد مواجه هستیم گفت: آب‌های دریای خزر متلاطم خواهند شد و کاهش دما اتفاق می‌افتد.

اصغری افزود: تا ۱۲ درجه در اردبیل، ایلام مازندران و با تأخیر در گلستان کاهش دما رخ می‌دهد. این شرایط را با تأخیر در خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی هم خواهیم داشت. به علاوه اینکه در ارتفاعات مازندران و گیلان دامنه‌ها و ارتفاعات اردبیل و در شمال آذربایجان شرقی هم شرایط برای وقوع بارش در چند بعداز ظهر آتی هم مهیا است.

کارشناس هواشناسی گفت: موضوع خوشایند دیگر برای مردم جنوب شرق این است که پدیده مونسون برای نخستین بار اوایل هفته آینده فعال خواهد شد و ترکش‌های از آن داشته‌ایم که وجود به وقوع بارش حداقل در جنوب سیستان و در و شرق استان خوزستان رخ‌میدهد.

اصغری افزود: امسال به وقوع بارش‌های خوب ناشی از مونسون دلخوش هستیم که اگر این اتفاق رخ می‌دهد. میزان سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان؛ شرق کرمان استان خوزستان و احتمالاً غرب کشور به حد خیزش و گرد و خاک خواهد رسید.

به گزارش صدا و سیما؛ وی گفت: در آب‌های جنوبی کشور یعنی از شرق خلیج فارس گرفته؛ حول و حوش تنگه هرمز و منتها الیه جنوب شرق دریای عمان و سواحل در آن مناطق آب‌ها مواج خواهند بود و حتی ارتفاع موجود در مناطق فراساحل به دو و نیم متر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید