اقدامات زیرپوستی بانک مرکزی علیه واردات خودرو

    کد خبر :910918
اقدامات زیرپوستی بانک مرکزی علیه واردات خودرو!

در حالیکه با پیگیری جدی مجلس و برخی نمایندگان دولت و وزارت صمت با طرح واردات خودرو همراه شده و واردات خودرو را تصویب کردند، شنیده ها حاکی از تلاشهای بانک مرکزی برای زمین زدن این طرح به بهانه کمبود ارز است.

بازتاب منابع آگاه خبر از آن می دهند که مدیران بانک مرکزی که بدلیل عدم تسلط بر بازار ارز و فقدان سیاست و عملکرد تاثیرگذار ارزی، طی چند روز اخیر با افزایش قیمت ارز مواجه شده اند، دیواری کوتاه تر از واردات خودرو پیدا نکرده و قصد دارند بی تدبیری خود را با جان و امنیت مردم معامله کنند.

این در حالی است که بنا بر گفته برخی نمایندگان مجلس طبق طرح مصوب دولت، واردات خودرو هیچ گونه بار ارزی نداشته و از محل صادرات و سرمایه گذاری خواهد بود.

لذا ضروری است نمایندگان محترم و شخص رئیس جمهور که ایثارگرانه با تصویب طرح واردات خودرو جلوی مافیای خودرو ایستادند، این بار اجازه ندهند مافیای خودرو با نقاب جدید و استدلال های بی پایه افزایش قیمت ارز، طرح واردات خودرو را زمین بزنند.

به عقیده کارشناسان؛ طرح واردات خودرو در بهترین شرایط کمتر از ۲ درصد منابع ارزی کشور را درگیر خواهد کرد، یعنی چیزی کمتر از ارز تخصیص داده شده بانک مرکزی به گوشی های موبایل گران قیمت بازار.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید