افزایش ۴۰ درصدی بستری کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان

    کد خبر :836141
افزایش ۴۰ درصدی بستری کودکان مبتلا به کرونا در اصفهان

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان گفت: میزان بستری کودکان دارای علائم کرونا در اصفهان در مقایسه با ۱۰ روز گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و از خانواده‌ها درخواست داریم که کودکان خود را به مراسم مختلف، تجمعات و دورهمی نبرند.

مهرداد معمارزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در موج پنجم کرونا روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا داریم که بستری می شوند و این آمار در سه روز گذشته رو به افزایش و به ۱۵ تا ۱۷ نفر هم رسیده است.

وی با بیان اینکه از فروردین تا اول اسفند سال ۹۹ (۱۱ ماه) حدود ۹۰۰ کودک مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان داشتیم، اظهار داشت: این تعداد در ۶ ماه گذشته تقریبا ۸۰ درصد افزایش یافت و به یکهزار و ۵۰۰ بستری از اسفند پارسال تا مرداد امسال رسید.

معمارزاده از خانواده ها خواست که اگر کودکان آنها علائمی مانند تب، سرفه، مشکلات گوارشی و تشنج داشتند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و گفت: استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۲ سال ضروری است با اینحال از خانواده ها تقاضا داریم که کودکان خود را به مکان هایی که تجمع دارند، نبرند.

به گفته وی استفاده از ماسک برای کودکان کمتر از ۲ سال امکانپذیر نیست زیرا آنها نمی توانند این موضوع را تحمل کنند بنابراین به هیچ عنوان نباید آنها را به مکان هایی که تجمع وجود دارد، بُرد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان درباره مشاهده بیماری ” قارچ سیاه ” توضیح داد: ما سه کودک دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان داشتیم که مشکوک به این بیماری بودند اما پس از انجام آزمایش، ابتلای یکی از آنها به قارچ سیاه محرز شد.

قارچ سیاه، عفونت قارچی است که بر اثر قارچی به نام “موکورمایکوزیس” ایجاد می شود؛ این عفونت روی سینوس‌ها، مغز و ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند در افراد دیابتی یا دارای نقص شدید ایمنی مانند بیماران سرطانی خطرناک باشد.

معمارزاده با اشاره به اینکه قسمتی از حفره چشم، صورت، گونه و کام این کودک هشت ساله در اثر قارچ سیاه از بین رفته و تا کنون ۶ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است، افزود: این کودک دارای بیماری زمینه ای دیابت بوده و هنوز در بیمارستان بستری است.

وی با بیان اینکه آزمایش‌ها نشان داد که یکی دیگر از کودکان مذکور دارای سیاه زخم بود، خاطرنشان کرد: نفر سوم نیز یک آبسه وسیع در صورتش داشت که بهبود یافت و از بیمارستان ترخیص شد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه قارچ “موکورمایکوزیس” در بدن ما و محیط زندگی وجود دارد اما بدلیل سیستم ایمنی طبیعی که داریم، رشد نمی کند، گفت: اگر سیستم ایمنی فردی به دلایلی مانند ابتلا به کرونا ضعیف شود، زمینه رشد این قارچ فراهم می شود و می تواند بر سیستم ایمنی فرد غلبه کند که این شرایط در بیماران زمینه ای، حادتر است.
مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال ۹۱ افتتاح شد و دارای بخش‌های مختلف از جمله تخت های اطفال، داروخانه، درمانگاه عمومی و تخصصی و بخش همودیالیز است.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا روز به روز در اصفهان در حال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری و حدود ۴۲۰ نفر آنها بدحال هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید