افزایش وسعت بوستان‌های بانوان پایتخت به ۱۴۷ هکتار

    کد خبر :665426
افزایش وسعت بوستان‌های بانوان پایتخت به ۱۴۷ هکتار

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از افتتاح بوستان بانوان منطقه ۲۰ با حضور شهردار تهران خبر داد و گفت: وسعت بوستان های بانوان پایتخت به طور کلی به ۱۴۷ هکتار رسید.

 

زهرا بهروزآذر با اشاره به اینکه بوستان بانوان منطقه ۲۰ دومین بوستانی است که در دوره جدید مدیریت شهری و در سال 98 افتتاح می شود، گفت: با افتتاح بوستان بانوان به مساحت 4 هکتار در این منطقه، تعداد این بوستان ها در سطح شهر تهران به نه عدد و وسعت آنها جمعا به ۱۴۷ هکتار می رسد. پیش از این بوستان بانوان مرضیه حدیدچی واقع در منطقه 4، مهرماه سال جاری افتتاح شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه بوستان های مناطق 3، 4، 15، 18 و 22 به دلیل مساحت بالای 20 هکتار به صورت فرامنطقه ای فعالیت می کنند، عنوان کرد: در حال رایزنی برای ایجاد یک بوستان در منطقه۱۳ هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون بر اساس آمار احصا شده بیش از 3 میلیون نفر از بوستان های بانوان بهره مند شده اند و بیشترین استقبال از بوستان بانوان نرگس منطقه 18، بوستان بهشت مادران منطقه 3 و بوستان بانوان ولایت منطقه 19 انجام شده است.

 

به گزارش ایسنا، بهروز آذر با اشاره به اینکه اغلب بوستان های بانوان دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی از قبیل پیست دوچرخه سواری، سالن ورزشی، وسائل ورزشی پارکی، زمین اسکیت، فضای بازی کودکان، کتابخانه، استخر، بوفه، رستوران و کافی شاپ هستند، افزود: اقدامات مختلفی برای بهبود دسترسی به این بوستان ها انجام شده که از جمله آنها راه اندازی خطوط تاکسی و اتوبوس به مقصد بوستان بانوان منطقه 15، راه اندازی خط تاکسی به مقصد بوستان بانوان منطقه 19، ایجاد ایستگاه اتوبوس مقابل بوستان بانوان منطقه ۲۱ و راه اندازی خط تاکسی به مقصد بوستان بانوان منطقه 22 بوده است.

 

بنا براعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیر کل امور بانوان در پایان یادآور شد: ۳ بوستان بانوان در مناطق ۴، ۱۶ و ۱۸ برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده اند و بوستان های مناطق ۴ و ۱۶ دارای وسائل ورزشی پارکی مناسب معلولان هستند. همچنین در کلیه فضاهای مختص زنان از جمله بوستان های بانوان، سانس های ویژه استخر به صورت رایگان و یا با تخفیف به زنان باردار، سالمند و دارای معلولیت اختصاص داده شده که امیدواریم ما را به تحقق شعار تهران شهری برای همه نزدیک تر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید