افزایش 62.5 درصدی قیمت شیر در شرکت کاله ظرف 24 ساعت

    کد خبر :761502

سید مصطفی حسینی – در روز و ماه هایی به سر می بریم که به واسطه ضعف در نظارت ها و نیز آشفتگی بازار، قیمت کالا و خدمات به صورت تصاعدی در حال افزایش است. هر چند در چنین فضایی گفتن و نوشتن از افزایش قیمت برای مردم عجیب نیست و تازگی ندارد، اما بازهم در همین فضا موارد عجیب تر قابل رصد و اشاره است. مثل افزایش قیمتی که شرکت کاله برای محصول شیر خود آن هم ظرف 24 ساعت اعمال کرد.

به گزارش «بازتاب»، مردمی که روز 17 آبان ماه 1399 محصول شیر خود را از شرکت کاله خریداری کردند، با افزایش قیمتی رو به رو شدند که بدون شک برای آنها عجیب و غیر قابل باور بود؛ افزایش قیمتی 62.5 درصدی که با هر متر و معیاری منطقی به نظر نمی رسد.

به صورت مشخص در این روز شیر یک لیتری شرکت کاله با قیمت هر بطری 12 هزار تومان در بازار عرضه شد و این در حالی بود که روز قبل قیمت همین محصول 7 هزار و 500 تومان عرضه شده بود.

این افزایش قیمت در تاریخ فوق توسط شرکت کاله در حالی بود که هم اینک و پس از گذشت 5 روز از تاریخ مذکور همچنان بسیاری از شرکت های تولید و عرضه شیر، محصول مشابه خود را با قیمت سابق یعنی 7هزار و 500 عرضه می کنند.


عرضه شیر یک لیتری با قیمت 7هزار و 500 تومان توسط شرکت هایی چون رامک در تاریخ 23 آبان ماه در حالی است که همچنین شرکت کاله افزایش قیمت نجومی این محصول را اصلاح نکرده است و شهروندان مجبورند محصول این شرکت را با قیمت گزاف خریداری و مصرف کنند.

به نظر می رسد نبود نظارت های دقیق و بازدارنده در بازار شرایطی را فراهم کرده است که برخی شرکت های تولیدی از این فضا سوء استفاده کرده و در پی عرضه محصولات خود با قیمت بیشتر به شهروندان هستند.

از قرار معلوم و بر اساسی گزارش های دریافتی این افزایش قیمت توسط شرکت کاله محدود به شیر نیست و دیگر محصولات لبنی این مجموعه نیز مشمول افزایش قیمت شده است.

در چنین فضایی انتظار عمومی این است که نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات به فکر ورود موثر و دقیق تر به این حوزه باشند؛ انتظاری که اگر محقق نشود خسارت های سنگینش متوجه مردمی خواهد شد که تحت تأثیر تورم لجام گسیخته کنونی هم اینک نیز با مشکلات بزرگی رو به رو هستند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. شهروند گفت:

    چرا بعضی ها میتوانند کالای خود را ۳۰۰ درصد افزایش دهند اینم از اونا یاد گرفته

دیدگاهتان را بنویسید