افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال طوفان ایدا

    کد خبر :840484
افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال طوفان ایدا

قیمت فروش بنزین برای ماه اکتبر ۴.۴ درصد در نیویورک به دنبال طوفان ایدا و مختل شدن عرشه انرژی از خلیج مکزیک آمریکا افزایش یافته است.

به دنبال طوفان لوئیزیانا و مختل شدن عرضه انرژی در بزرگترین اقتصاد دنیا در بحبوحه افزایش قیمت کالاها، قیمت بنزین هم در آمریکا افزایش یافت.

قیمت فروش بنزین برای ماه اکتبر 4.4 درصد در نیویورک افزایش یافت. این در حالی است که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 0.7 درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته 10 درصد افزایش داشت چون سرمایه‌گذاران بر این عقیده بودند که تقاضای جهانی می‌تواند از پس همه‌گیری موج کرونای دلتا برآید و به روند افزایشی خود ادامه دهد.

پالایشگاه‌های والرو انرژی و ماراتن پترولیوم 12 درصد از ظرفیت پالایشی خود را قبل از رسیدن طوفان متوقف کرده بودند. شرکت خط لوله کلونیال که اپراتور بزرگترین سیستم توزیع سوخت از مراکز پالایشگاهی در تگزاس و لوئیزیانا به مشتریان در سراسر شرق آمریکاست هم اعلام کرد خط لوله های اصلی خود را تعطیل کرده است.

اگر پالایشگاه های آمریکا آسیب سختی از این طوفان ببینند یا به مدت طولانی تری بسته باشند، قیمت بنزین در جنوب شرق آمریکا تا پایان فصل تابستان رو به افزایش خواهد بود.

اندی لیپو، رئیس انجمن نفت لیپو در هوستون میگوید:«در یک طوفان درجه 4 ، باید انتظار 4 تا 6 هفته تعطیلی پالایشگاه ها را داشته باشیم.

قراردادهای فروش بنزین در ماه سپتامبر که در روز سه‌شنبه منقضی می شوند، 2.8 درصد افزایش یافته و به 2.3375 دلار در هر گالن رسیده‌اند.

قراردادهای فروش بنزین در ماه اکتبر با 2.2 درصد افزایش 2.1661 دلار در هر گالن بسته شده‌اند.

به گزارش تسنیم، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 0.7 درصد افزایش 69.25 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید