افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه حذف شد

    کد خبر :875499
افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه حذف شد

ولی اسماعیلی گفت: در جلسه کمیسیون بند مربوط به افزایش دو سال سن بازنشستگی کلاً حذف شد و همچنین قسمت مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ سال به سال ۳ نیز حذف شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حال حاضر سن بازنشستگی برای لیسانس‌ها ۳۰ سال و برای فوق لیسانس‌ها ۳۵ سال است دولت در لایحه بودجه برای این افراد ۳۲ سال و ۳۷ سال دیده بود تا کمکی به صندوق‌ها بازنشستگی شود اما این راه حل اصلی نیست.

اسماعیلی تاکید کرد: ما خودمان طرح پایداری درآمدهای صندوق‌ها را در کمیسیون در دست بررسی داریم.

همچنین علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تهران نیز در گفتگو با مهر با اشاره به حذف بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: بر اساس آنچه که اعلام شده این بند حذف شده و فعلاً قرار نیست اجرایی شود.

طرح افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ آمده بود با واکنش‌های کارشناسان و متخصصان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی مواجه شد بطوریکه بسیاری از متخصصان این موضوع را به ضرر کارگران و کارمندانی که چندین سال سابقه کار دارند و همچنین افزایش آمار بیکاری می‌دانستند. همچنین معتقد بودند طرح افزایش سن بازنشستگی دارای ابهامات زیادی است که در نهایت این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید