افزایش دوباره قیمت طلا با نگرانی از شیوع شدید کرونا در چین

    کد خبر :683093

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1555دلار و 50 سنت به فروش رفت.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1547دلار 20 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1563دلار و 10سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 9.7دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یکسال گذشته بیش از 240دلار رشد نشان می‌دهد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم فلز پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 12، 7 و 100 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز چهارشنبه قیمت جهانی طلا برای جبران کاهش شدید قیمت در روز گذشته تا حدودی افزایش یافت و خبر شیوع گسترده این بیماری در چین دوباره تقاضا به فلز زرد را برگرداند.

جان شارما اقتصادان از بانک ملی استرالیا اعلام کرد:‌ تقاضا برای فلز زرد به دلیل اینکه ویروس کرونا همچنان به عنوان تهدید تلقی می‌شود برگشته است.

روز گذشته خبر تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین و اعلام برنامه‌های حمایتی از اقتصاد این کشور باعث شد قیمت طلا 24دلار کاهش یابد.سرمایه‌داران برای برگشتن به فعالیت‌های اقتصادی امیدوار شده بودند.

شارما گفته است :«ما هنوز شاهد مرگ و میر هستیم و تا مادامی که این اتفاقات ناگوار در اطراف ما می‌افتد تقاضا برای طلا بیشتر خواهد شد.»

به گزارش دانشجو، براساس گزارش رویترز، تعداد کشته شده‌ها در چین به 490 نفر رسیده و دو هواپیمای آمریکایی پروازهای خود را به مقصد هنگ‌‌کنگ معلق کرده اند.

ویرس کرونا صادرات آمریکا به چین را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که توافق فاز یک چین و آمریکا نیز که قرار بود از این ماه اجرایی شود تحت تأثیر قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید