افزایش اعتراضات علیه دولت اندونزی به دلیل آلودگی هوا

    کد خبر :567148

گروهی از طرفداران محیط زیست در اندونزی با توجه به این موضوع که “جاکارتا” از جمله شهرهای بزرگ دنیا است که آلوده‌ترین هواها را دارند، تصمیم گرفته‌اند به طور قانونی دولت این کشور را مجبور به انجام اقداماتی در راستای مقابله با این مشکل کنند.

کیفیت هوا در جاکارتا، کلان‌شهر واقع در جنوب شرقی آسیا در ماه گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و شرایط بدتری را نسبت به شهرهای مشهور به آلودگی از جمله دهلی و پکن رقم زده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی عکس‌های پایتخت اندونزی را که با ابری از دود پوشیده شده با هشتگ SetorFotoPolusi# منتشر کرده‌اند.

در تاریخ ۲۵ ژوئن جاکارتا شاخص کیفیت هوای ۲۴۰ را به ثبت رسانیده است. این در حالی است که این شاخص (AQI) برای شهرهایی نظیر لندن و سان فرانسیسکو به ترتیب ۱۲ و ۲۶ بوده است.

آلودگی شدید جاکارتا بیش از ۳۰ شاکی از جمله فعالان و حامیان محیط زیست، کارمندان دولتی، هنرمندان و تجار را برای همکاری به منظور تسلیم یک دادخواست مدنی علیه دولت این کشور در ماه جاری گردهم آورده است. این پرونده علیه نهادهای دولتی اندونزی مطرح خواهد شد.

با توجه به شاخص دینامیک IQAirVisual جاکارتا در ماه ژوئن حداقل شش مرتبه در صدر جدول آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. این شاخص بر اساس اندازه گیری ذرات جامد از جمله PM ۲.۵ است که ذرات کوچک با قطر کمتر از ۲.۵ میکرومتر هستند و می‌توانند مورد استنشاق قرار گرفته و مشکلات جدی برای سلامت ایجاد کنند.

بر اساس مطالعه صلح سبز و AirVisual که در ماه مارس منتشر شد، جاکارتا در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) آلوده‌ترین شهر در جنوب شرقی آسیا شناخته شد.

سازمان صلح سبز هم‌چنین بر این باور است که ترافیک‌های سنگین مشهور جاکارتا، صنایع شهر، کارخانه‌های قانونی و غیرقانونی، سوزاندن پسماندها در فضای آزاد و کارخانه‌هایی با سوخت زغال سنگ نیز از عوامل آلاینده جاکارتا محسوب می‌شوند.

اما دولت اندونزی تمایلی به پذیرفتن این معضل ندارد. رئیس اجرایی آژانس زیست محیطی جاکارتا ضمن تکذیب اخباری مبنی بر آلودگی هوا در ماه ژوئن، اظهار داشت که کیفیت کلی هوای جاکارتا در سال جاری “متوسط” بوده است.

به گزارش فارس،فرماندار جاکارتا نیز تنها مقصر این مشکل را تعداد بالای وسایل نقلیه دانسته است، در حالی که کارشناسان تاکید دارند این تنها بخشی از مشکل آلودگی این شهر به شمار می‌رود. داده‌های سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد در حالی ترافیک جاکارتا بهبود یافته، معضل آلودگی هوا تشدید یافته است که این امر در تضاد با ادعای فرماندار جاکارتا است.

به نوشته روزنامه گاردین، داده‌های مربوط به ذرات PM ۲.۵ نشان داده که تعداد روزهای ناسالم جاکارتا در سال ۲۰۱۸ میلادی تقریبا دو برابر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید