افت ۱۵۷۱ واحدی شاخص بورس

    کد خبر :981686
افت ۱۵۷۱ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۵۷۱ واحدی همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش ۱۵۷۱ واحد به رقم یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۲۶ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۵۴۶ واحد به رقم ۵۳۹ هزار و ۱۰۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۵۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر نیم‌درصد بود بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی به اندازه ۰.۹ درصد کاهش یافت. این دو شاخص با معیار هموزن به قدر یک دهم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۳ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۱ درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس ۰.۸ درصد افت کرد.

امروز نماد‌های صنایع شیمیایی ایران، فولاد مبارکه، مپنا و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد‌های گل‌گهر، هلدینگ معدنی خاورمیانه و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۱ واحد کاهش به رقم ۲۲ هزار و ۷۰۷ و احد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۱ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۷.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۹۴ هزار و ۹۳۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است طبق روال دوشنبه‌ها امروز هم عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که اوراق بدهی دولت و اوراق بانک‌ها به میزان بیش از یک میلیارد ورقه در قالب ۱۴۲ فقره معامله و به ارزش ۹۰.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

معاملات سهام در فرابورس امروز بیش از ۵.۳ میلیارد سهم در قالب ۳۰۲ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.

اوراق مالی اسلامی امروز بیش از ۷.۱ میلیون ورقه در قالب ۸۴۵ معامله و به ارزش ۵۲۷ میلیارد تومان بوده است. امروز در فرابورس نماد‌های آریا ساسول، پویا زرکان آق‌دره، ذغال‌سنگ پروده طبس و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نماد‌های بیمه پاسارگاد و مالی سپهر و توکاریل به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش دانشجو، طبق گفته رئیس سازمان بورس قرار است دامنه نوسان به تدریج به ۱۰ درصد در روز افزایش پیدا کند همچنین قرار است کم کم بازار پایه فرابورس برچیده شود و شرکت‌هایی که شرایط حضور در بازار‌های اصلی بورس و فرابورس را دارند پذیرش شوند و شرکت‌های باقیمانده در بازار توافقی حضور خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید