اعلام نحوه فعالیت مدارس تهران در این روزهای تعطیل

    کد خبر :693382

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نگرانی خاصی درباره وضعیت بهداشتی مدارس وجود ندارد، گفت: تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش‌های نوین، آموزش را ادامه دهند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره فعالیت مدارس در ایام تعطیلات ناشی از پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس شهر تهران ابلاغ شد، تمام مسؤولان مدارس موظف به بازگشایی مدرسه هستند و در طول ساعات تعیین شده در بخشنامه یعنی بین ساعات 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

وی با بیان اینکه آموزش در مدرسه تعطیلی بردار نیست، افزود: درست است که همه ما درگیر بیماری شده‌ایم و مسائل مربوط به بیماری، همه زندگی‌ها را تحت الشعاع قرار داده است اما وظیفه ما به عنوان پایگاه آموزشی در سطح مدارس است و مدارس موظف هستند که فعالیت آموزشی خود را ادامه دهند.

ثقفی ادامه داد: به دلایل و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، امکان حضور معلمان و دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و به روش‌های نوین آموزشی فکر کرده و از آن بهره‌برداری کنیم به عبارت دیگر ما نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم اما می‌توانیم از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: از مدیران و دبیرانی که با استفاده از امکانات خودشان، کار را انجام می‌دهند و وظیفه آموزشی خود را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنیم و معتقدیم این کار باید به صورت متمرکز و با مدیریت آموزشی انجام شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدیر مدرسه، رهبر آموزشی است و اگر امروز امکان حضور بچه‌ها در مدرسه فراهم نیست، می‌تواند از تکنولوژی‌های روز و از امکانات دیگر استفاده کند و فرایند آموزشی را امتداد ببخشد.

وی تصریح کرد: این نگرانی در خانواده‌ها هم وجود دارد و مشاهده کردیم با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده، نگران تحصیل و آموزش فرزندانشان هستند اما باید گفت که مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دو نفر از مسؤولان مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس ،ثقفی درباره وضعیت بهداشتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تقریبا 10 روز است که هیچ دانش آموزی در مدرسه رفت و آمد نداشته، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حاضر می‌شوند می‌توانند اتاق های خود را ضدعفونی کنند.

وی درخصوص زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی های اخیر نیز بیان کرد: مدت زمان سال تحصیلی جزو مباحث قانونی است که در موعد خودش، تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید