اعلام موجودیت رسمی ائتلاف نیروهای ملی عراق

    کد خبر :840918

شامگاه روز سه شنبه فعالیت های اعلام موجودیت رسمی ائتلاف نیروهای ملی عراق که در انتخابات آتی این کشور حضوردارد، برگزار شد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری بغدادالیوم، عمار حکیم به عنوان رئیس این ائتلاف در این مراسم گفت: توافقات کنار گذاشته شده و فساد قراردادهای مشکوک، دلیل تعطیلی تلاش های مربوط به اصلاح سیستم سیاسی بوده است.

وی افزود: مراحل انتقالی که فرایند سیاسی از سال ۲۰۰۳ میلادی تا کنون پشت سر گذاشته، به پایان رسید و کانون اولویت ها تغییر کرده و نسل جوان ما امروز آگاهتر و مسئولیت پذیرتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به یک قرارداد اجتماعی و سیاسی نیاز داریم که عراقی ها بتوانند از طریق آن کشور را بسازند و دولت را انتخاب کنند. همه امروز خواهان تاسیس دولتی هستند که تابع خواسته های منطقه ای نباشد و علیه مردمش گردنکشی نکند.

حکیم با اشاره به شرط های حمایت ائتلاف نیروهای ملی عراق از نخست وزیر آتی و با تشریح اهداف این ائتلاف گفت: این ائتلاف نماینده نیروهای اعتدال، میانه رو و نیروهای پایبند به شهروندی، قانون و دولت است. همچنانکه نماینده نیرویی است که افراط گرایی، تبعیض نژادی و انزوا را نمی پذیرد و به نظامی کردن جامعه، دولت، موازی کاری و رقابت با دولت اعتقادی ندارد.

وی با اشاره به شرط های انتخاب و حمایت از نخست وزیر اتی گفت: از جمله شرط های حمایت از نخست وزیر آتی، شجاعت در تصمیم گیری، پیگیری اجرا و میهن پرستی همه جانبه ای است که همه طوایف را زیر پروبال خود بگیرد و قادر باشد بحران را با روحیه ای ملی و مسئولانه حل و فصل کند.

از سوی دیگر حیدرالعبادی نخست وزیر اسبق عراق هم در سخنانی گفت که شعار این ائتلاف، «ما دولت می خواهیم» است و محوریت آن،دولت و حاکمیت کشور است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید