اعلام آمادگی مشروط عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

    کد خبر :870320
اعلام آمادگی مشروط عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

عربستان سعودی از آمادگی خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شرط اجرای طرح صلح پیشنهادی اعراب در سال ۲۰۰۲ خبر داد.

«عبدالله المعلمی»، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه عرب نیوز اعلام کرد که این کشور آماده است تا با رژیم صهیونیستی روابط عادی برقرار کند مشروط به اینکه تل‌آویو طرح صلح عربی پیشنهادی در سال ۲۰۰۲ را اجرا کند.

المعلمی گفت: «آخرین موضع رسمی عربستان این است که به محض اجرای مفاد طرح صلح عربستان موسوم به ابتکار صلح عربی که در سال ۲۰۰۲ مطرح شد، آماده عادی‌سازی روابط با اسرائیل است».

وی توضیح داد که این ابتکار خواستار پایان دادن به اشغال تمامی سرزمین‌های عربی تحت اشغال اسرائیل در سال ۱۹۶۷، ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان است.

وی تاکید کرد که «گذشت زمان، موضوع درست یا غلط را تغییر نمی‌دهد. اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل هر چقدر هم که طول بکشد، یک اشتباه است».

به گزارش ایلنا، المعلمی افزود: «اقدامات اسرائیل در کرانه غربی و نوار غزه در زمینه شهرک سازی، محاصره و سلب کرامت و حقوق فلسطینیان اشتباه است و این تغییری نمی‌کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید