اعلام آمادگی انجمن گفتاردرمانی برای مشارکت در درمان “استاد شجریان”

    کد خبر :242627

دبیر انجمن علمی گفتاردرمانی ایران از آمادگی این انجمن برای مشارکت در درمان مشکلات گفتاری و صدای استاد شجریان خبر داد.

دکتر هوشنگ دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گفتاردرمانی یکی از رشته‌های توانبخشی است که قدمتی ۵۰ ساله در ایران دارد و بیش از ۳ هزار فارغ‌التحصیل گفتاردرمانی در کشور داریم. گفتاردرمانی دانش ارزیابی، تشخیص و درمان هر نوع اختلال مربوط به گفتار و زبان و درک گفته‌های دیگران است.

دبیر انجمن علمی گفتاردرمانی ایران تصریح کرد: گفتاردرمانی یک بخش مهم از فرآیند درمان بسیاری از اختلالات صدا و حنجره است که در درمان اکثر اختلالات صوت مثل گرفتگی صدا و نیز اختلال در تارهای صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین درمان آسیب به تارهای صوتی و مشکلات بعد از آن که در ارتباط با قدرت تکلم فرد است، از وظایف گفتاردرمان محسوب می‌شود.

دادگر افزود: گفتاردرمانی می‌تواند از تشدید آسیب‌دیدگی تارهای صوتی پیشگیری کرده و با استفاده از تکنیک‌های درمانی مناسب، به بیمار کمک کند تا گفتار خود را بازیابی کند. گفتاردرمانی در سپری کردن دوره بهبودی و توان‌بخشی توانایی تکلم بیمار نقش مهمی دارد.

وی اظهار داشت: با استفاده از تکنیک‌های گفتاردرمانی می‌توان بسیاری از بیماری‌های عملکردی حنجره را درمان کرد و در حال حاضر نیز برخی همکاران و اساتید گفتاردرمانی در حال ارائه خدمات به کاربران حرفه‌ای صوت مانند خوانندگان و افراد دارای صدای حرفه‌ای برای حل مشکلات و اختلالات صدا هستند.

دبیر انجمن گفتاردرمانی ایران تاکید کرد: متاسفانه با خبر شدیم استاد شجریان در بستری بیماری هستند و گویا ایشان در تکلم دچار مشکل شده‌ است. با آرزوی سلامتی برای ایشان، آماده‌ایم تا روند درمان استاد شجریان را با استفاده از کارشناسان توانمند و با جدیدترین روش‌های گفتاردرمانی آغاز کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید