اظهارات بی‌اساس‌ مقام آمریکایی در مورد عملکرد ترامپ در زمینه ایران

    کد خبر :758367

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی مدعی شد: «ما چهار سال در زمینه سیاست خارجی گزارش و عملکرد خوبی داشتیم. ما صلح را در خاورمیانه ایجاد کردیم که در نسل گذشته آن را نداشتیم! ما از قدرتمندترین متحد خود حمایت کردیم و روابطی که در دولت گذشته نابود شده بود را بهتر کردیم.

وی در ادامه گفت: ما با فعالیت ایران در زمینه اقتصادی و سیاسی مقابله کردیم که در بخش نظامی با ترور سردار سلیمانی این کار انجام شد.

فریدمن در ادامه مدعی شد: «دولت ترامپ فشار زیادی بر ایران و فلسطینیان اعمال کرد که تنها راهی که آنها واقعا در حال حاضر دارند این است که امیدوار باشند ترامپ بازنده باشد.»

وی اضافه کرد: با بایدن فشار حداکثری بر ایران با خطر و تهدید مواجه می‌شود و تهران بودجه لازم برای افزایش و توسعه فعالیت‌های خود را بدست آورد. اما با فشار حداکثری این احتمال وجود دارد که سران ایران رفتار خود را متعادل کنند و تغییر دهند چرا که در غیر این صورت به سمت شکست می‌روند.»

به گزارش ایلنا، فریدمن در مورد توافق گفت: وزیر خارجه آمریکا ۱۲ نکته برای توافق با ایران اعلام کرده که این موارد شامل عدم کمک به تروریسم، نداشتن موشک‌های بالستیک، نداشتن هسته‌ای و عدم ماجراجویی در منطقه است و هیچ توافقی در دولت ترامپ بدون این موارد وجود نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید