اطلاعات کارجویان اینترنتی لو رفت!

    کد خبر :468240

اطلاعات بالغ بر ۲۰۰ میلیون نفر از جوانان چینی جویای کار که در وب سایت‌های اشتغال یابی ثبت نام کرده بودند، در یک حمله سایبری به سرقت رفته است.

این روزها که حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، متخصصان امنیت سایبری فعال در شرکت ها و وب سایت‌های مختلف به دنبال راهکارهایی برای افزایش امنیت سایبری درگاه‌های مورد استفاده خود و ایمن‌سازی پلت‌فرم‌های خود هستند اما با این حال می‌توان گفت هرروزه اخبار و گزارش‌های متعددی از گوشه و کنار جهان منتشر می‌شود که نشان می‌دهد هکرها با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی موجود در وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف به اطلاعات شخصی، مالی و هویتی خیل عظیمی از کاربران و اعضای آنها نفوذ و دسترسی پیدا می‌کنند.

حالا جدیدترین گزارشی که در وب سایت هکرنیوز منتشر شده است، نشان می‌دهد که در یک حمله سایبری گسترده اطلاعات ۲۰۲ میلیون نفر از کاربران و جوانان چینی که همگی در وب سایت های کاریابی ثبت نام کرده و فعالیت داشته اند، به سرقت رفته و در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

این اطلاعات به سرقت رفته شامل اطلاعات شخصی و هویتی کاربران نظیر شماره شناسنامه و کد ملی، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، وضعیت تاهل، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل)، آدرس پستی منزل و محل کار و شماره شناسه گواهینامه رانندگی آنها می‌شود.

این وب سایت‌های کاریابی چینی که برای جوانان جویای کار طراحی و توسعه داده شده است، علاوه بر ثبت اطلاعات فوق، رزومه های ضمیمه شده کاربران را نیز ثبت کرده بوده که شامل اطلاعات شخصی و خصوصی تری همچون علایق و سلایق شخصی، استعداد و توانایی های شغلی و کاری، تجارب کاری و سوابق تحصیلی آنها نیز می‌شده است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری با انتشار این خبر خاطرنشان کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از یک آسیب پذیری و حفره امنیتی وب سایت های کاریابی اقدام به نفوذ و دسترسی به اطلاعات شخصی کارجویان کرده اند.

به گفته آنها، هنوز هدف و انگیزه هکرها برای سرقت اطلاعات کارجویان چینی مشخص نشده است اما به نظر می رسد که اطلاعات جوانان و فارغ التحصیلان چینی برای آنها از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است که به یک وب سایت مربوط به کاریابی جوانان چینی حمله سایبری کرده و به داده‌های آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید