اطلاعاتی که مجله AFC از استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن به خوانندگان داد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸
    کد خبر :196373

ارگان رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد ۳ نماینده ایران در لیگ قهرمانان اطلاع‌رسانی کرد.

مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین شماره خود به بررسی تیم‌های باشگاهی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان قاره پرداخته است.

در این میان از نمایندگان کشورمان نیز در این مقاله، نام به میان آمده است.

این نشریه در مورد استقلال تهران نوشت:

تیم قدرتمند استقلال در فصل گذشته با کسب مقام نایب قهرمانی به کار خود در لیگ پایان داد تا برای نهمین مرتبه حضورش را درلیگ قهرمانان اعلام کند.این تیم نظیر الهلال، رقیب همگروهی‌ تاکنون ۲ برنده این جام شده است. اما آبی‌پوشان که ۸ مرتبه فاتح لیگ برتر کشور خود شده‌اند بهترین نمایش چند سال اخیر خود را در لیگ قهرمانان، در سال ۲۰۱۳ ارائه کردند که به نیمه نهایی رسیدند.

این نشریه همچنین از حضور ۷۶ هزار نفری تماشاگران در تساوی یک بر یک مقابل الاهلی امارات در ورزشگاه آزادی در فصل گذشته، به عنوان پرتماشاگرترین مسابقه این تورنمنت در سال ۲۰۱۷ یاد کرد.

مجله فوتبال آسیا همچنین نگاهی نیز به تیم پرسپولیس انداخت و نوشت:پرسپولیسی‌ها تاکنون در لیگ داخلی ۱۰ مرتبه قهرمان شده‌اند و در فصل گذشته در آخرین قهرمانی با رقیب دیرینه یعنی استقلال ۹ امتیاز فاصله داشتند.در سال ۲۰۱۷ نیز تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بالا آمدند.

این نشریه افزود:هیچ تیمی در ایران بیشتر از پرسپولیس قهرمان لیگ برتر نشده است.در سطح قاره نیز تنها عنوان آنان، قهرمانی جام جامداران در سال ۱۹۹۱ بوده است.در این تیم مهدی طارمی، یکی از ۵ بازیکن قاره بود که در فصل گذشته لیگ قهرمانان موفق به انجام هتریک شد.او با ۳ گل خود مقابل الوحده کمک کرد تا پرسپولیس به مرحله حذفی مسابقات راه یابد.

به گزارش فارس، ارگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تراکتورسازی تبریز نیز عنوان کرد:با کسب مقام سوم لیگ برتر ایران، حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان امسال تضمین شد تا این تیم پنجمین حضورش را در مسابقات تجربه کند.این تیم در لیگ ایران هنوز در انتظار قهرمانی است اما تاکنون ۳ مرتبه عنوان سومی را کسب کرده است و برنده جام حذفی در سال ۲۰۱۴ شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید