اصناف خواستار حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار شدند

    کد خبر :861347
اصناف خواستار حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار شدند

اتاق اصناف تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار حضور اعضای این اتاق در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور شد.

اتاق اصناف تهران با صدور بیانیه‌ای در حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم، از بهره گیری تمام ظرفیت‌ها و نقش آفرینی مضاعف اتاق اصناف تهران در مدیریت و تنظیم بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی خبر داد و خواستار حضور اتاق اصناف تهران در ستاد تنظیم بازار کشور شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به اهتمام رئیس جمهور محترم و اولویت دولت سیزدهم در مدیریت و تنظیم بازار کشور، اتاق اصناف تهران به نمایندگی از خانواده بزرگ اصناف و بازاریان تهران ضمن حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم، اعلام می‌دارد:

اصناف و بازاریان به ویژه در تهران به عنوان قلب اقتصادی کشور همواره در تمامی عرصه‌ها در خط مقدم خدمت رسانی به هموطنان عزیز می‌باشند. تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم همواره دغدغه اصلی اصناف است و مدیریت و توزیع کالا و خدمات در سطح کشور توسط شبکه مویرگی گسترده و ریشه دار اصناف در روزهای سخت اقتصادی شیوع ویروس کرونا خود گویای این امر است.

شرایطی که اکنون در بازار شاهد هستیم، نتیجه رویه اشتباه دولت‌های قبل و تصمیم گیری بدون حضور بخش خصوصی به ویژه اصناف در حوزه مدیریت بازار است. از رئیس جمهور محترم خواستاریم تا در ادامه رویکرد مردمی دولت سیزدهم و با توجه به اهمیت و جایگاه اصناف به عنوان مهم‌ترین و مردمی‌ترین رکن اقتصادی کشور، با دعوت و حضور اصناف در تصمیم گیری‌های اقتصادی به ویژه در تنظیم بازار شاهد مدیریت هر چه بهتر و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

امروز در حوزه مدیریت و تنظیم بازار شاهد دو موضوع گرانی و گرانفروشی هستیم. اصناف به عنوان حلقه آخر توزیع هیچ نقشی در گرانی کالاها ندارند و ستاد تنظیم بازار کشور می‌بایست برای کنترل گرانی در راستای ثبات قیمت ارز، تامین مواد اولیه تولید با قیمت و کیفیت مناسب، اختصاص بسته‌های حمایتی به تولیدکنندگان جهت کاهش سایر هزینه‌های تحمیلی به تولید و اعلام نرخ نهایی و مصوب کالاهای اساسی گام بردارد.

در خصوص گرانفروشی در بازار نیز قطعا اتاق اصناف تهران و اتحادیه‌های صنفی تهران به عنوان متولی نظارت بر فعالیت اصناف تهران با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و حضور بیش از پیش و با نقش آفرینی مضاعف در حوزه نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی گام برمیدارد و نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌کند.

با توجه به جایگاه مهم و تاثیرگذار اصناف و بازار تهران در تامین و توزیع کالا در سراسر کشور، خواستار حضور اتاق اصناف تهران در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور برای انتقال بهتر مشکلات و اثربخشی هرچه بیشتر تصمیمات در حوزه مدیریت و تنظیم بازار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید