اسکار ایتالیا برگزیدگانش را شناخت

    کد خبر :512758
اسکار ایتالیا

در شصت و سومین دوره برگزاری اهدای جوایز دیوید دی دوناتلو، فیلم «داگمن» به‌عنوان برنده بزرگ ۲۰۱۹ شناخته شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ورایتی، «داگمن» ساخته ماتئو گارونه در مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» که برابر اسکار ایتالیا شناخته می‌شود ۹ جایزه به خانه برد.

این فیلم که در ۱۵ بخش نامزد دریافت جایزه شده بود موفق شد تا جوایز بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کند.

در این مراسم که شب پیش برگزار شد «داگمن» هر چند مهمترین جوایز را درو کرد اما در کمال تعجب نتوانست جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی مارسلو فونته از آن خود کند. این در حالی است که این بازیگر پیش‌تر با این فیلم که در جشنواره فیلم کن رونمایی شد، این جایزه را دریافت کرده بود. به تازگی در جوایز فیلم اروپایی نیز این جایزه به همین بازیگر ایتالیایی اهدا شده بود.

«داگمن» که نماینده ایتالیا در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار بود، جوایز بهترین فیلمنامه، فیلمبرداری، تدوین، طراحی تولید، چهره پردازی و بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آن خود کرد.

گارونه در مراسم اهدای جوایز گفت: کارگردانی مهم است اما بدون بازیگران بزرگ فیلم به هیچ جا نمی‌رسد.

وی با این سخنان از فونته تشکر و او را روی صحنه دعوت کرد.

فیلم «مرا به نامت صدا کن» ساخته لوکا گوادانینو که در ۱۳ بخش نامزدی این جوایز را کسب کرده بود تقریباً با دست خالی از مراسم بیرون رفت و تنها موفقیتش کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و ترانه اوریجینال بود.

در این مراسم جایزه بهترین بازیگر زن به النا سوفیا ریچی برای ایفای نقش همسر برلوسکونی در فیلم زندگینامه‌ای «لورو» به کارگردانی پائولو سورنتینو بود. الساندرو بورکی نیز برای بازی در همین فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

السیو کرمونینی نیز برای ساخت فیلم «روی پوست من» جایزه بهترین کارگردان اول را کسب کرد و این فیلم جایزه بهترین تهیه کننده را نیز از آن خود کرد.

همان طور که پیش‌تر اعلام شده بود تیم برتون نیز جایزه افتخاری جوایز دیوید دی دوناتلو را از آکادمی فیلم ایتالیا دریافت کرد و گفت: من ایتالیایی نیستم اما با دست‌هایم حرف می‌زنم و اکنون این حس را دارم که در خانواده ایتالیایی‌ام هستم.

آلفونسو کوارون نیز در مراسم دیشب حضور داشت و جایزه بخش فیلم خارجی زبان را برای «رُما» از آن خود کرد.

جایزه ویژه این مراسم نیز به اوما تورمن همراه داریو آرجنتو و فرانچسکا لو شیاوو اهدا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید