بازتاب ایران

اسپوتنیک: F-35 های اسرائیل بر ایران تمرکز دارند/ رویترز: سرمایه گذاران در انتظار مذاکرات هسته ایران هستند/ گاردین: نامزد انتخابات ایران رقیب خود را تهدید کرد

    کد خبر :817033

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز و روزنامه گاردین با تأکید بر موضوعاتی چون F-35 های اسرائیل بر ایران تمرکز دارند، سرمایه گذاران در انتظار مذاکرات هسته ایران هستند، نامزد انتخابات ایران رقیب خود را تهدید کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: F-35 های اسرائیل بر ایران تمرکز دارند

جنگنده های F-35 اسرائیل به عنوان یک توان راهبردی و تعیین کننده در توازن قدرت منطقه ای مطرح هستند، هفته گذشته این جنگنده ها برای شرکت در یک تمرین بزرگ هوایی دو هفته ای وارد ایتالیا شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: اسرائیل در اولین تمرین F-35 و هواپیماهای مقیاس بزرگ خود در خارج از کشور به تمرکز بر ایران می پردازد.

در ادامه آمده است: روابط اسرائیل و ایران همچنان متشنج است، زیرا نخست وزیر بنیامین نتانیاهو هشدار داده است که تل آویو می تواند برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای به اقدام یک جانبه متوسل شود.

همچنین افزوده است: ایران بارها گفته است که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

به نقل از مقامات اسرائیل آمده است: این تمرین برای افزایش توان اسکادران F-35 است که برای عملیات های دوربرد تمرین می کند.

F-35

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که مقامات اسرائیل تاکید دارند که ایران در کانون توجه آن ها قرا دارد.

رویترز: سرمایه گذاران در انتظار مذاکرات هسته ایران هستند

وضعیت مذاکرات هسته ای و سونوشت تحریم های نفتی ایران موضوعی است که مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

خبرگزاری رویترز به این موضوع پرداخته و نوشت: عقب نشینی نفت در حالی است که سرمایه گذاران منتظر مذاکات هسته ای ایران در این هفته هستند.

در ادامه آمده است: در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه مذاکرات این هفته ایران و قدرت های جهانی بر سر توافق هسته ای هستند.

همچنین افزوده است: انتظار می رود منابع خام افزایش پیدا کند، نفت پس از رسیدن به بالاترین رقم های چند سال اخیر، کاهش داشته است.

نفت

در پایان این خبرگزاری معتقد است تا زمانی که تکلیف ایران و تحریم های نفتی این کشور مشخص نشود بازار نفت و سرمایه گذاری در این بازار نمی تواند به یک روند معمولی برگردد.

گاردین: نامزد انتخابات ایران رقیب خود را تهدید کرد

حواشی مربوط به اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های بین المللی بازتاب های متفاوتی داشته است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: نامزد انتخابات ایران در جریان مناظره تلویزیونی رقیب خود را تهدید کرد که به علت خیانت او را محاکمه خواهد کرد.

در ادامه مطلب آورده است: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در اولین مناظره تلویزیونی آتشین آغاز کردند، یکی از نامزدها اعلام کرد رئیس سابق بانک مرکزی را به اتهام خیانت محاکمه می کند.

افزوده است: آقای رضایی این تهدید را نسبت به آقای همتی انجام داد و ادامه داد که آقای همتی آن چنان ارزش ریال را کاهش داده است که قطار انقلاب به اسکوتر تبدیل شده است.

مناظره تلویزیونی

در پایان این روزنامه به تهدیدها و تنش های دیگر در مناظره نیز پرداخته است و از سوابق نامزدها و اظهارات جنجالی آن ها را برشمرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید