اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی با 2 تراشه مختلف معرفی می‌شوند

    کد خبر :731772

کمپانی تایوانی تولیدکننده نیمه‌هادی با نام TSMC مسئولیت تولید تراشه‌های موردنیاز مشتریان رده بالایی نظیر اپل و کوالکام را بر عهده دارد. این کمپانی تائید کرده که از روز 15 مه دریافت سفارشات جدید از شرکت هواوی را متوقف نموده است. این تصمیم در راستای تبعیت از دستور دولت آمریکا اتخاذ شده است. بر این اساس شرکت‌های غیر آمریکایی پیش از به‌کارگیری تکنولوژی‌های اصالتا آمریکایی برای تامین نیازهای هواوی بایستی مجوزهای ویژه‌ای را دریافت نمایند. در چنین وضعیتی کمپانی چینی احتمالا وادار به تبعیت از رویکرد به‌کارگیری 2 تراشه مختلف برای پرچم‌داران آینده سری میت 40 خود خواهد بود.

دستورالعمل فوق احتمالا بر سفارشات فعلی هواوی هیچ‌گونه تاثیری نخواهد داشت و این سفارشات بایستی پیش از روز 14 سپتامبر به هواوی تحویل داده شوند. بر اساس گزارشات مخابره شده توان پردازشی اسمارت‌فون هواوی میت 40 از طریق تراشه بومی کایرین 1020 تامین خواهد شد. این تراشه بر پایه فرآیند 5 نانومتری طراحی می‌شود. به‌نظر می‌رسد که هواوی پیش از اعمال محدودیت‌های جدید تنها 8 میلیون واحد از این تراشه‌ها را سفارش داده است؛ سناریویی که کمپانی را با یک وضعیت ناگوار مواجه می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش هندست‌های دوگانه سری میت 40 احتمالا از مرز 10 میلیون دستگاه نیز فراتر خواهد رفت؛ پدیده‌ای که به معنای نیاز کمپانی به تعداد بیش‌تری تراشه خواهد بود.


با توجه به عدم امکان ارائه سفارش به TSMC ظاهرا کمپانی روی استفاده از یک تراشه دیگر نیز فکر می‌کند. پیش‌تر اخباری منتشر شد که نشان می‌داد کوالکام برای تامین تراشه‌های موردنیاز هواوی، درخواست کسب مجوز از اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی را ارائه خواهد داد. گزارش مذکور ادعا می‌کرد که با چنین درخواستی موافقت خواهد شد. بدین‌ترتیب غول آمریکایی می‌تواند تراشه‌های اسنپ‌دراگون خود را برای استفاده در هندست‌های سال آینده سری میت 50 و P50 در اختیار هواوی قرار دهد.

برخی مدل‌های میت 40 احتمالا مجهز به تراشه ساخت شرکت مدیاتک خواهند بود

با این‌حال امسال تراشه‌های اگزینوس ساخت سامسونگ و چیپست‌های مدیاتک تنها گزینه‌های پیش روی هواوی به‌شمار می‌روند و در این میان غول چینی احتمالا به سراغ گزینه دوم خواهد رفت. به‌نظر می‌رسد که کارآیی تراشه کایرین 1020 در مقایسه با کایرین 990 حدودا 50 درصد ارتقاء خواهد یافت؛ لذا تراشه دیگر موردنظر هواوی نیز بایستی دستیابی به تجربه کاربری منسجم را تضمین نماید. هندست‌های سری میت 40 مجهز به تراشه کایرین 1020 احتمالا تنها در کشور چین عرضه خواهند شد و گوشی‌های مجهز به تراشه مدیاتک نیز در سایر بازارها به فروش خواهند رفت. بر اساس برآوردهای پیشین انتظار می‌رفت که هواوی از سری میت 40 خود در فصل پاییز رونمایی کند؛ اما تحولات اخیر می‌توانند موجب تاخیر در معرفی این هندست‌ها شوند.

به گزارش آی تی سان،تا کنون در خصوص هندست‌های سری میت 40 جزئیات چندانی اعلام نشده است؛ اما سیستم دوربین چهارگانه مجهز به حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی احتمالا یکی از ویژ‌گی‌های کلیدی این هندست‌ها به‌شمار خواهد رفت. بر اساس گزارشات مخابره شده این حسگر مجهز به یک لنز 9P از نوع فری فرم خواهد بود. به‌کارگیری این لنز به ارتقاء کیفیت و کاهش میزان اعوجاجات تصاویر کمک خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید